tisdag 2 juni 2009

Naiv, naivare, naivast.

Fan, vad trött jag är på folk. Jag är trött på att bli behandlad som skit av folk. Jag är trött på att vara naiv och tro att alla vill väl och att folk är reko och schysta. Det är fan lika bra att bli cynisk och egoistisk. Prata skit om alla och sno utav bara helvete.
Får jobba på det, mitt nya liv som skitstövel. Tyvärr så är jag inget alls bra på det. Men som min gamla vän och före detta mentor brukade säga:
Övning ger träning.

Som tur är så är jag dock lyckligt lottad och har en familj som jag älskar och som inte är skitstövlar de heller. Men ibland så blir jag bara så trött. Trött på att folk är skitar, trött på att bli blåst igen och igen.
Som tur är så är min sambo en cynisk jävel så jag får väl ta en kurs av han så kanske man orkar ett tag igen.

Nu vill jag bara sova. Trött inte bara på folk, sovtrött också.
Mat vill jag också ha. Jag beställde spagetti och köttförsås och nu ligger jag på soffan och underbara Speciell vän lagar mat till mig.
JAG ÄLSKAR DIG!
Utan dig så skulle jag vara en våt fläck på golvet. En skitig mopp i en hinkt skitigt skurvatten. Fastkletat ludd i en fläck med grogg på vardagsrumsbordet.

Over and out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar