fredag 26 juni 2009

Tarzan on a big red scooter

Jag frångår väl min princip sedan gårdagen och slänger in ett inlägg i allafall. Jag gör det istället för det jag borde göra, sova.
Åkte till jobbet med ett stort smile på läpparna igår. Pratade i telefonen med en underbar vän innan jag åkte till jobbet och det telefonsamtalet ska jag leva på mycket länge. I mitt hjärta, vännnen, i mitt hjärta.
Jiddrade hemma med tvätt i går kväll så att jag höll på att glömma att åka till jobbet. Kom exakt i tid, på minuten faktiskt. Klant. Tur att Speciell vän kom hem och motade iväg mig, annars hade jag väl tvättat ännu.
Min tvättmaskin har efter att ha fejkat sin egen död återuppståt och har nu fått gå en väldans massa. (Den har gått så långt att den borde vara i Uppsala vid det här laget. Om den inte fått skavsår på vägen)
Det flöt på jobbet och jag fick en liten tupplur vid halv sex tiden i morse. Åh, vad skönt det ska bli, tänkte jag och drog för gardinerna i hytten och lade mig tillrätta på kuddarna och somnade bums. När jag vaknade var det inte så skönt. Det var väl en sisådär 800 grader i hytten. Jättemysigt. Eller också inte.
Tyvärr så fungerar inte AC:n i bilen heller så det blev inte så mycket bättre på vägen hem sedan. Men jag överlevde ju tydligen det med.

Nu borde jag sova. Jag måste sova. Ska sova. Snart.

I kväll ska jag ut och roa mig med en god vän. Vännen i fråga är lite som jag. Hon betyder mycket för mig och hon är en av få jag kan berätta det mesta för. I kväll ska vi dricka vin och äta mat. Sen ska vi nog säkerligen sjunga en trudilutt också. Jag ser fram mot den här kvällen men är rädd att jag kommer att somna mitt i den om jag inte sover nu.
(SOV för fan!)

Speciell vän sliter i dag. Han hjälper pappan lite. Då blir jag glad i mitt hjärta. Min pappan är lite skruttig och klarar inte av allting, tillexempel så klarar han inte av att krypa upp på ett tak och spika. Då ställer min Speciella vän upp och svingar sig, likt Tarzan, upp på taket som en värsta hjälte.
Han är i allafall min hjälte, varenda dag.

Nu SKA jag sova.

Over and out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar