torsdag 18 juni 2009

Varm i kroppen

Han den där killen jag bor ihop med håller på att grilla en köttbit. Det står en sallad med fetaost, rödlök och coctailtomater i kylen och klyftpotatisen är klar i ugnen. Jag njuter redan.

Natten på jobbet var bra. Det gick av någon outgrundlig anledning snabbt att lasta och snabbt att lossa. Hade sällskap av en kompis i natt och då känns det som att det går extra snabbt att jobba. Det är en kille som jobbar på lagret där jag lastar som ville haka på en runda. Man tackar ju inte nej till lite sällskap, det är alltid trevligt. Han är en riktig snackpåse så det var ingen risk att man somnade i natt :) Han kommer en bit norröver ifrån och undrade om Speciell vän och jag ville hänga med dit någon gång och det vore trevligt. Jag vet ju dessutom att Speciell vän längtar lite norröver så det kunde ju passa bra att ta lite semester uppåt.

Det är lite komiskt för Speciell vän längtar norrut och jag längtar söderut. Vi har pratat om det att eventuellt flytta när barnen blir stora, antingen söderöver eller norrut. Men det kommer troligen aldrig att hända för skaffar vi några gemensamma barn så hinner ju de rota sig här innan de stora flyttar ut och då är det ju kört ändå. Livet är märkligt ibland.
Fast egentligen skiter jag i var jag bor, bara min Speciella vän är där jag är så kan jag bo i en skokartong i vilken håla som helst, till och med här.

Ettan ligger i soffan bredvid mig och läser en rolig tidning och han skrattar. Underbara ljud, att höra sitt barn skratta. Det gör en mamma varm i bröstet.

Speciell vän gör mig också varm i bröstet. Varenda dag.

Over and out

4 kommentarer:

  1. Jag vet.
    Speciell vän och Ug semestrar norr över och du o jag söderut!

    SvaraRadera
  2. näää, nu blev det en tokig länk till förra inlägget!

    SvaraRadera
  3. och igen... nu ger jag upp

    SvaraRadera
  4. Chaffismorsa18 juni, 2009

    Bra idé, de kan vara hos myggen så tar vi stränderna som finns på västkusten :)

    SvaraRadera