fredag 19 juni 2009

Kan det bli sämre väder?

Har haft en galet bra vecka på jobbet. Men det gör det inte mindre skönt att jag nu är ledig fram till natten mellan söndag och måndag. Så otroligt skönt.

Det är däremot inte så skönt väder ute. Det regnar, som vanligt, och är inte speciellt varmt om man säger så. Men det klart, det är ju midsommar i morgon och hur ofta är det vackert väder då? Men det måste ha varit fint innan midsommar för tre år sedan i allafall för jag såg ett kort på mig själv på midsommaraftonen för tre år sedan och då var jag brun. Nu är jag mer som en alvedon i skinnet. Det vill säga inte så brun.

Jag är inte så smal heller men det går i allafall stadigt nedåt. Fast i dag glömde jag att banta och smällde i mig lite chips. Man måste ju få synda lite i bland annars blir man ju knäpp. Fast jag har faktiskt tänkt att synda lite till för jag har köpt rödvin och det är just precis vad jag är sugen på.

Har ni sett att Style har släppt ett nytt album? De gör reklam för det på tv. Varför?

Det är mitt fel att det regnar idag. Jag inbillade mig att jag skulle klippa gräs när jag kom hem från jobbet. Snacka om att vara blåst. Det började regna när jag hade tre minuter kvar hem. Fast lite är det mammans fel också för hon hade hängt ut tvätt.

Jag träffade Linduz på stan idag. Hon såg oförskämt fräsch och fin ut. Orättvist! Eller nej, det unnar jag henne, hon är en sån go tjej.
Sen såg jag ett par alkisar som kissade nästan mitt på stan, det kändes mindre fräscht om man säger så. Vuxna människor som kissar mitt på stan, mitt på dagen känns inte okej för mig. Men vad gör man? Ja, det klart jag kunde ju ha tjottat fram och skällt ut dem eller visat dem var det finns en toa. Men, nej. Jag tror inte det, jag är ju en vanlig feg Svensson som inte vågar säga till folk. Jag gör som alla andra, tittar åt ett annat håll och låssas som det regnar. Fast det gjorde det ju också. Regnade alltså.

Nu. Tv.

Over and out

3 kommentarer:

  1. Tack för din fina kommentar! =) Jag kände mig inte så fräsch, ja fräschare än de alkisarna. ;)
    Usch jag har ökat i vikt igen, jobbigt. Jag äter en medicin mot struma & då är det svårare & gå ner i vikt.
    Ha en trevlig midsommar! =)
    *Kramen*

    SvaraRadera
  2. Style gör reklam på tv för att de ska sälja skivor. Fast...kan det verkligen hjälpa? *hehehe*
    Banta? Nej, UG sa att hängbukssvin är söta så då får han stå för det.

    SvaraRadera
  3. hah det finns folk till allt! För typ hundra år sen såg jag en gubbe som satt o sket på Stora Torget i Uppsala..den planteringen kändes liksom aldrig lika vacker efter det ;)Och banta..haha..kom o hälsa på hos familjen proppmätt på Tallgatan så behöver du inte känna det så mer !;)Kram kusin

    SvaraRadera