söndag 28 juni 2009


I bland när jag stannar efter vägen så ser jag vackra saker som jag inte kan låta bli att fotografera. Kanske ser det lite lustigt ut för folk i bilarna som far förbi när chauffören har parkerat sin artonhjulare och ligger i gräset och fotograferar. Men jag bjuder på det för vissa saker ber om att få vara med på bild.

Det blev en trevlig kväll i går med mina goa vän. Vi började med jordgubbar och rosévin och då kan det ju bara bli en bra kväll. Vi åkte iväg till en lokal tillställning i byhåla där jag bor. Där var det mat och trevligt, träffade en del människor som jag inte sett på länge och det är ju trevligt. Tyvärr så träffade jag även en del människor som jag inte vill träffa, sådana som suger energi av mig och gör mig svart och tråkig. Därför ringde jag min vän Angie som var snäll och skjutsade oss till en annan, något större byhåla. Jag är skyldig dig en, tack snälla Angie. Satt på krogen och kom på mig själv med att längta hem. Hem till Speciell vän. Så det blev ingen sen kväll, ingen efterfest. Det blev en taxi hem till min underbara Speciell vän som varit och hjälpt mamman och pappan hela dagen. (Underbara du som ställer upp på mamman och pappan)
Jag, partyprinsessan, efterfesternas okrönta drottning åkte hem tidigt. Jag säger ju att det Speciell vän och jag har är speciellt. På riktigt.

Var hos mamman och pappan idag också för att hjälpa dem. Jag hjälpte inte till så mycket, jo, just ja, jag hämtade en 27 cm lång bräda, det var vad jag bidrog med. Fastnade där ett bra tag och sen for vi till systeryster och hämtade hem trean som sovit över där.

Min chef ringde idag, inte till mig men till Speciell vän. Så nu sitter han i artonhjularen i natt och jag ligger på sofflocket. Även om det är superbra att han jobbar så känns det tråkigt att inte ha han hemma när jag är ledig. Saknar att ligga sked i soffan och klibba i värmen. Saknar att prata i timmar om allt och ingenting. Saknar dig älskling.
Lova att du kommer hem. Hel. Inte ren, det är ok, men hel.

Dexter på 6:an. Yes!

Over and out

2 kommentarer:

  1. Men snälla du, det är inget att tacka för - du ställer med stor säkerhet upp när jag behöver dig vid ett annat tillfälle =)

    SvaraRadera
  2. Chaffismorsa29 juni, 2009

    Det kan du vara säker på!

    SvaraRadera