fredag 5 juni 2009

Skrattfest

I dag har jag varit och hälsat på två stycken underbara små tjejer och deras goa mamma och pappa. Har inte skrattat så mycket på hundra år som jag gjort idag, så skönt att flabba som man gjorde i tonåren. Skrattat så tårarna runnit och jag har fortfarande lite skrattkramp i magen. Tack, kära kusin för många goda skratt :)
Den lilla goa tösen är inte mer än en månad gamla och det är ju allt någonting mycket speciellt med en ny liten människa. Jag är allt lite avundsjuk, det ska erkännas. Den stora tösen är inte så stor egentligen utan har fyllt fem år. Men vilken underbar liten tjej det är! När jag fjantade mig och hittade på en liten sång (inte mycket till sång egentligen men, men) så skrattade hon så hon kiknade och det finns inte mycket här i världen som slår en femårings kiknande skratt. Jag blir bubblande glad i magen när hon skrattar så där mycket.
Så idag är jag hög, inte på droger utan på skratt. Och det är en fan så mycket nyttigare sak att vara hög på en droger.

Nu ska jag lägga en unge, sen ska jag slöa en liten stund innan det är dags att fara till jobbet.

Over and out

3 kommentarer:

  1. Barnskratt är härligt! Oerhört smittsamt!

    SvaraRadera
  2. Chaffismorsa05 juni, 2009

    Kan man lugnt säga, ja :)

    SvaraRadera
  3. De är söta de där ungarna:-)

    SvaraRadera