tisdag 18 januari 2011

Beautifull blogger award


Kolla vad jag har fått!

Försöker mig på konststycket att tänka på någonting annat en stund, vila mig lite från allt vad sjukhus heter och se om själen kan få lite ro en stund. Jag märkte när jag fick den här awaden av smallthingsinlife att mitt sinne är lite lätt rubbat. När jag läste hennes ord varför hon ville nominera min blogg så började jag gråta. Så min själ är allt lite omtöcknad, man man säga. Fast det klart, det var fina ord, tack!

Nåja, jag kommer ju inte undan med att bara sätta in bilden, jag måste skriva sju saker om mig själv också. Så jag försöker väl med det.

Sju saker om Chaffismorsa
  1. Jag är urdålig på att ta emot hjälp när jag mår dåligt. Den enda jag berättar precis hur jag mår för är min hund. Han vet allt om mig.
  2. Jag tycker att fåglar är jätteäckliga. Simfåglar funkar ganska bra, de är lite söta för de har rundade näbbar och snällare fötter än vanliga urkfåglar. Duvor, kajor, blåmesar blä, blä, blä!
  3. Jag vill fortsätta att köra lastbil fast jag egentligen vill göra något annat bara för att jag tycker att det är lite coolt att ha ett lite udda jobb. Fast egentligen vill jag bara sitta inne på ett kontor, ha mina vanliga kläder och långa naglar på jobbet.
  4. Jag kan spreta med alla tår på höger fot men inte alla på vänster fot. Lilltån på vänster foten hänger liksom fast med ringtån. Skumt.
  5. Jag tycker det är trevligt att tvätta och vika tvätt. Älskar känslan av en ren tvättstuga med hopvikt rent tvätt som bara ska läggas ner i lådor och garderober.
  6. Jag är som mest kreativ mitt i natten. Jag brukar bli sugen på att skriva en bok, tapetsera och måla mina innderdörrar när klockan är runt två på natten.
  7. Jag läser serietidningar. Inte Kalle Anka och Fantomen men jag missar aldrig ett nummer av Serieparaden, Elvis eller Pondus. Saknar Larson så det gör lite ont när jag tänker på den.
Ja, det var det. Nu gäller det att tänka ut vilka som ska få äran att bli nominerade av mig.
rocktjejen har redan fått denna nominering av samma bloggare som jag, smallthingsinlife, och jag vill skicka tillbaka den till båda de två. Bara för att jag tycker så mycket om både er och era bloggar.
Reclaimed the hammock vill jag nominera för det är en härlig blogg med massor av humor, precis som bloggerskan som pruttar ur sig alla orden där.
Mina dagar i ord vill jag nominera för hon skriver så klokt och för att jag ofta känner igen mig i hennes ord.
Mitt i min vardag önskar jag att jag träffade lite oftare i min vardag, så henne nominerar jag därför. Och för att  hon alltid skriver så ärligt och klokt i sin blogg. Och det passar bra, för det är ju precis så jag ser henne i verkliga livet.
Casandra vill jag nominera. Skriver ibland så roliga inlägg att jag skrattar mig fördärvad. Och ibland så klokt så att jag nästa börjar gråta.
SkjutenSkata skriver mycket förståndiga och tänkavärda inlägg.

Jaha, det var det. Nu ska jag väl ta och pallra mig upp ur bädden och göra mig klar för dagen. jag tror jag ska ta mig en provtur med bilen idag och se om det går. Längtar efter min gudsom och ska se om jag kan ta mig hem till dem, har ju inte varit där sedan i november. Som tur är så har ju de varit här flera gånger i veckan sedan benbrottet men i alla fall. Kan vara skönt att komma hemifrån och tänka på vanliga saker för senare ska jag till sjukhuset igen.

Over and out

4 kommentarer:

  1. Gratis till awarden!! Där fick jag reda på lite om dig också ;-)
    Var rädd om dig nu!

    SvaraRadera
  2. Men hur stavar jag?? Grattis ska det såklart va´ :-)))

    SvaraRadera
  3. Men ååå...
    Tack så mycke :)
    Å du, ja kan åxå bara spreta me alla tårna på ena foten ;)

    SvaraRadera