torsdag 13 januari 2011

I morgon får min (o)vän smaka på flistuggen

Tänka sig, idag är det sista dagen med min (o)vän El Gipso. I morgon ska han sågas i bitar och sedan ska jag under rituella former elda upp honom. Eller möjligen stoppa honom i en flistugg.
Det känns som en oerhörd befrielse att tänka på att i morgon ska jag lägg mig i ett bad och bara njuta av min frihet som ogipsad. Ok, ok jag vet att jag inte kommer att hoppa jämfota ut från sjukhuset men bara att kunna vicka på foten kommer att kännas lika underbart som att springa naken på en sommaräng (fast när jag tänker efter så är nog inte det något vidare. Stickor och barr under bara fötter är ju ingen hit. Vi säger så här; springa iklädd endast gummistövlar på en sommaräng).
En sak som känns lite jobbigt med det hela är att jag måste gå upp tidigt, typ klockan sex. Det är så oerhört tidigt när man är van att somna vid fyra, fem snåret och sova till elva. Men jag misstänker att motivationen kommer att vara på topp så det ska nog gå bra.

Men hör vad jag säger:
I morgon ska gipset väck!

Over and out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar