onsdag 5 januari 2011

Hoppande, svärande, gymnastiserande nattuggla loggar ut

Hur kommer det sig att jag blir sittandes här, natt efter natt. Jag tänker varje dag att jag ska lägga mig tidigt och sedan ser jag arton avsnitt av Sopranos och när jag äntligen lyckas stänga av DVD:n så fastnar jag i någon blogg eller något forum i en timme till. Sedan masar jag min röv till sängen (eller ja, jag hoppar ju och stånkar och stönar och svär över kryckorna) och gör fyrtio stycken av mina fem olika övningar jag ska göra varje dag. Sedan tänker jag att jag ska läsa en eller två sidor i min bok. Plötsligt är klockan som vanligt typ fyra innan jag släcker och somnar.
Men varför mina vänner?
För att jag sedan ska sova bort hela dagen och ha dåligt samvete? Bra idé. Nej.

Just ikväll tänkte jag faktiskt verkligen lägga mig före tolv men då kom Ettan ner och ville spela bilspel med mig. Så då gjorde vi ju det i några timmar och sedan fastnade jag i någon blogg och på ett forum. Så nu är det "bara" hoppandet, stånkande och gymnastiken kvar. Och så boken såklart.

Fast jag vill i alla fall inte gå och lägga mig ikväll (natt) för i mina tankar finns min lilla mormor som jag oroar mig för. Hon är, sedan i morse, tillbaka på sjukhuset. Dålig igen.
Jag håller alla tummar att hon slapp hamna på den där "vi hatar alla patienter och pratar över deras huvuden och bestämmer att de är tröga hela bunten" avdelningen som hon låg på sist. Där har de bestämt att alla gamla människor är dumma i huvudet och att de alla är totalt oförmögna att ta några egna beslut eller ha några egna åsikter. Om de bara kunde stå stilla i en minut och använda sina öron så skulle de ju inse att min mormor inte är varken dum eller döv och att hon kan bestämma själv om hon vill äta den oätliga laxpuddingen eller den oätliga rostbiffen.
Mina tankar finns i alla fall hos henne i natt.

Nu är hon halv tre så efter hoppandet, svärandet, gymnastiken och boken så är hon fyra.
God Natt

Over and out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar