lördag 22 januari 2011

Hoho, John Blund, var är du?

Lutar åt målarfärgen i natt också.
Fan, fan, fan
Vad är det för fel med att få sova? Varför längtar jag upp till träpanelen som ber om att få bli nedriven från väggarna i köket? Varför längtar jag upp till gipsskivorna som fullständigt tigger om att få bli malda till gipsmjöl och uppsugna av dammsugaren? Varför längtar jag upp till kökstaket som längtar efter nya lager färg?
Varför kan jag inte bara vara sugen på att sova? Och vila mitt trötta ben?
Nej.
Huvudet på kudden betyder huvudet fullt av tankar.
Försöker med bloggar, böcker och några serietidningar.
Nej, nej, nej, det går inte!
Inte ens vin hjälpte.
Gör ett nytt försök. Huvudet på kudden, blunda, händerna på täcket, tankarna i ordning.
God Natt

Over and out

3 kommentarer:

  1. Skit i att sova. Riv panel, måla om hela huset om du så vill men tvinga dig inte att sova. Sömnen kommer av sig själv när din kropp är klar för det. Stress och sorg kan ha många ansikten och vill din måla och inte sova just nu så gör det!
    Sedan tycker jag att du ska få RÖVEN ur vagnen och komma ner,FAN!
    Kramen
    L

    SvaraRadera
  2. Så avundsjuk! Självklart ska du kirra huset innan du går och lägger dig, och finns energin kvar så kan jag tipsa om ett vitt litet tjusigt hus som behöver rustas och putsas oxå...

    SvaraRadera
  3. Jag SKA komma ner till dig, Hammocken. Jag ska bara få ordning på mig först, sen du, då kommer jag. Var beredd med rödvinet och stämbanden!

    Anna, nu hööööör jag dig väldigt dååååligt, jag tror jag är i en tunnel!

    SvaraRadera