tisdag 25 januari 2011

Orkar inte inte orka!

Måste få ur mig lite av all den energi som min kropp byggt upp under dessa månader av stillasittande. Eller så är sanningen den att jag måste hålla mig i gång för att hålla ihop. Jag vet inte och det spelar ju egentligen ingen roll heller, varför. Grejar i mitt kök som nog ska bli klart någon solig dag.
Jag blir bara så frustrerad när allt tar så lång tid! Och jag som är van att hålla på tills det är klart måste inse mina begränsningar och sluta efter någon timme för att vila. Så det blir bara någon timme i taget, det är allt jag orkar. Eller jag orkar, det är foten som inte orkar.
Visst, den blir bättre och bättre men jag är fortfarande jävligt begränsad om jag säger så. Den är inte lika svullen och idag fick jag till och med på mig mina slashastofflor och det var en liten seger i sig. Men visst, den är ju fortfarande lite "hobbitaktig", speciellt på kvällarna. Nästan allt blått är borta i alla fall, bara lite kvar nedtill. Men den är fortfarande inte så värst böjbar utan stel som en pinne på alla ledder och den gör fortfarande ont. Nu gör det inte så ont att stå på den längre, det är mest på morgonen, men att gå är en smärtsam sak och stegen blir små, små eftersom den är så stel. Men den har blivit bättre för det går lättare att gå i trappan nu.
Men det känns i alla fall inte som att gå på ett kokt spagetti längre.

Blev hungrig och lagade rester idag. Det blev oväntat gott och så här hittade jag på
Penne pasta, typ en skål. Kokta och klara sedan igår.
En gul lök och ett par halvrisiga vitlöksklyftor.
Ett paket bacon som gömde sig längst inne i den oavfrostade frysen
Några dl yoghurt, sådan där med han greken på. 
Typ en och en halv matsked krossade tomater som blev över sedan vi gjorde pizza igår.
Några matskedar röd pesto.
Lite salt slängde jag i också, ja.
Och sedan hade jag tänkt att det skulle ha varit gott med parmesan men den var slut så jag tog vanlig pizzaost som blev över igår.
Blev rätt ok gott för att vara rester. Troligen billigt också och det är ju ett superplus när man är sjukskriven.
Det där receptet bjuder jag på, det är helt gratis.

Hur orkar jag skriva så här tråkiga inlägg undrar ni nu och det undrar faktiskt jag med så jag lägger av nu.

Over and out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar