söndag 24 maj 2009

Dyngförkyld mamma kramar flodhäst och Speciell vän

Ja, men alltså. Jag är fruktansvärt förkyld och jag fullkomligt hatar det!
Nu har jag slösat bort alla mina lediga dagar på att vara sjuk, hur kass är inte det?
Sörplade i mig några bustabletter så att jag orkade haka på Speciell vän till lite vänner i grannstade och en tur till raggarklubben där för en snabbvisit. Hade med oss ett stycken barn, ett stycken fjärtluns och ett stycke valp så det blev bara en kortis. Men det var exakt vad jag orkade med så det blev totalt lagom. Nu sover ett stycke barn, ett stycke fjärtluns och ett stycke valp. Bara ett stycke barn och ett stycke barnskompis som orkar hålla Speciell vän och mig vakna och de åker i säng nu. Jag hör att Speciell vän sitter och gäspar så vi blir nog inte så långrandiga vi heller. Själv orkar jag knappt hålla korpgluggarna öppna jag heller och jag hör att sängen ropar:
-Kom och lägg dig, kom och lägg dig.
Och ja, jag är sugen att bara släppa taget om soffkanten och glida ner för källartrappen och upp i sängen. Men jag ska tvinga mig en liten stund till för att det är sista lediga kvällen.
Men jag vet inte hur jag gör i morgon, mår jag som jag gör nu så blir jag hemma. Går inte att köra tradare när snor och tårar rinner konstant.

Speciell vän och flodhästen har en sak gemensamt. När jag ser på dem så vill jag bara krama dem. Jag får den där känslan i kroppen när jag ser på Speciell vän att jag bara vill krama han. Så blir det när jag ser på flodhästen med. Det kliar i kramtarmen. Ska snart hoppa över till Speciell väns soffa och krama han vare sig han vill bli kramad eller inte. Om jag inte hinner somna innan jag hinner över till den andra soffan, det kan hända att jag inte hinner. Då blir det som sådan där sömnsjuka som en del har. De somnar oväntat lite var som helst. Det vore nog högst opassande om jag hade den sjukdommen, speciellt med tanke på mitt jobb. Då får man hoppas att bilen har autopilot(haha vad rolig man är).

Nu börjar bokstäverna att krypa runt på skärmen, vad tror ni det kan betyda? Att jag är trött? Att jag är snuvig? Att jag har feber? Att bokstäverna i själva verket är små insekter som verkligen kryper runt på skärmen?
Skit samma, sov dags är det.

Over and out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar