onsdag 20 maj 2009

En stor kopp med tjära, tack

I övermorgon kommer flodhästen!
Man får väl passa på att gå runt på golvet och inte trampa i kiss, passa på att sova när man får och passa på att ha det lugnt och skönt för snart är friden slut. Men det ska bli roligt att få hem det lilla kräket.

I natt har jag spelat tetris. Det är alltid lika roligt att komma till lossningsstället och det är ett litet rum där det ska lossas och så står det en femton, tjugo platser med returer där inne. Så har man en femton platser med sig och släpet/bilen är full. Vad har de tänkt sig? Att man lyfter upp pallarna i luften och låter dem sväva där medan man drar på returerna? Jag skrev en lapp till detta ställe i söndags natt att de skulle vara snälla och ringa in till oss och tala om när det är så där mycket returer så att vi kan lossa ett annat ställe först så har mn ju plats på bilen/släpet när man kommer dit. Det var alltså samma visa i söndags på samma ställe. Men vad gör de? Jo, de gör precis samma sak dagen efter. Så jag skrev en lapp och tackade för visad hänsyn och att de var välkomna ner vid fyra snåret och hjälpa till. Trött blir jag, trött.
Kan ju säga det att det var inga snälla ord som kom ur min mun när jag lossade där inatt, de skulle nog ha gjort en gammal sjöbjörn generad.

Jag hade kaffetorsk när jag gjorde fika igår. Äh, man klarar sig väl utan kaffe en natt tänkte jag. Nej. Det gör man inte. I allafall inte jag. Drack det första vid åtta tiden i morse och då ska ni betänka att jag vanligtvis har satt i mig en termos vid det laget. Huvudet kändes som en bikupa när jag äntligen hittade en öppen mack och fick en kopp. För de som vet så smakar inte mackkaffe så där som riktigt hemmakaffe. Men koppen i morse var den godaste på mycket länge. Har köpt kaffe tills i natt.

Speciell vän är sjuk. Snuvig och febrig och hostig och allt det där. Stackre. Det är synd om mig också för jag kommer ju att må sådär jag med om några dagar. Kul att ha något att se fram mot. Eller inte.
Typiskt att han skulle bli sjuk nu när han skulle åka med mig och lära sig. Men så är det ju alltid, man blir alltid sjuk när man inte ska bli sjuk. Varför kan man inte bli sjuk när man inte har något speciellt? Nejdå, alltid när man börjar nytt jobb, ska resa bort, ska föda barn, osv. Murphys lag, ni vet.

Ni kvinnor talar om att föda barn. Ni har ingen aning om hur det är när en kille är riktigt förkyld.

Over and out

1 kommentar: