måndag 25 maj 2009

Hembrännare fast för mord på tvättmaskin

Snart kommer det att ske ett dödsfall här hemma. Nej, då ingen fara det är ingen levande som ska gå vidare bara min dator som nu lever på övertid. Den låter konstigt, den luktar konstigt och den lever ett eget liv. Den har inte långt kvar, jag vet det. Men vad gör man när man har alla sina bilder ligger på hårddisken på den här burken? Jo, man gör ju vad varenda vettig männsika skulle göra, man bränner alla bilder på skiva. Men nu till problemet. Brännaren fungerar inte i burken. Frustration! Så nu sitter jag här och lägger över alla tusentals bilder med ett USB minne. Det tar en stund... Sen finns ju ett antal filer med musik och andra dokument som ska över också. Det tar tid kan jag säga. Tur att man är sjukskriven i dag med. Fortfarande hängig och känner mig allmänt som en påse med "ni vet vad".

Flodhästen har inte riktigt samma dyngsrytm som Speciell vän och mig. Inte som fjärtlunsen heller. Han är välidgt kvällstrött och väldigt morgonpigg. Men han somnar om utan att man behöver ta ut han så det är inget att tala om. I dag har annars varit lite av en bakåt dag, han har kissat inne fler gånger i dag än han gjort på hela tiden vi har haft han. Men det är ju lite som med små barn, i bland blir det bakslag. Ja, alltså nu menar jag ju inte att man ska ge bakslag till barn eller hundvalpar, jag menade alltså inte bokstavligt talat bakslag utan som ett talesätt.

Hade tänkt mig att jag skulle passa på att tvätta lite idag när jag ändå är hemma och det kan man ju göra i sin egen takt så det tänkte jag att jag kunde orka. Jag blev blåst. Tvättmaskinen gjorde som den brukar göra när jag har tid att tvätta och vädret tillåter det. Det gick sönder. Eller ja, inte själva maskinen utan ett litet filter som sitter under den. Det som händer då är att det rinner ut vatten på hela golvet och all den smutsiga tvätten som inte får plats i korgen är nu inte bara smutsig utan dyngsur också. Trevligt, trevligt.

Nu kollar Speciell vän, ettan och tvåan på buskis. När någon kommer på exakt vad som är roligt med buskis så säg till mig. Eller det räcker med att ni kommer på någonting alls som är roligt med buskis. Jag har aldrig hajat vad som är kul med det. Nej, det är inte min typ av humor. Så nu ska jag surfa lite istället.

Over and out

2 kommentarer:

  1. Grattis på din födelsesdag kära du! Det är 25 du fyller va´?

    SvaraRadera
  2. Chaffismorsa28 maj, 2009

    Så klart det är :)

    SvaraRadera