lördag 16 maj 2009

Familjen nåldyna bor i hålan som Gud glömde

Trean har åkt till sin far igen. Varför går två veckor så fort för? Fast det är ju tur att det går fort för då kommer han ju snart hem igen. Det kunde ju vara så att det gick jättefort när han är hos pappa och jättesakta när han är hos mig. Gud, fixar du det?

I dag är det väder! Det var ett tag sedan, det känns som att det har regnat och/eller blåst konstant den sista tiden. Men vad hjälper det att det är fint vädet, jag är ju inne ändå. Varför? Jo, för att jag är ensam hemma och då blir jag handlingsförlamad. Jag är ju typ aldrig ensam så när jag väl är det så blir det så här. Jag sitter som ett miffo och tar mig inte för ett skit. Men det är ju på sätt och vis skönt det med, vila kallas det.
Vila kan jag behöva, somande vid halv ett, upp vid fem och ska jobba i natt med. I natt ska Speciell vän med och köra så jag kan ligga i kojen och slagga hela natten. Nejdå, det kan jag ju inte, jag måste ju vara med och kolla så att det går rätt till. Mitt ansvar, kallas det. Speciell vän ska jobba hos oss i sommmar så han ska med och köra och backa. Och lossa ska han få göra i natt. Jag ska stå bredvid och kolla på tänkte jag. Troligen kommer jag att dö av tristess men det kan inte hjälpas. Någon som har nåt bra tips på iq befriat tidsfördriv som man kan göra ståendes inne på ett lager så feel free att tipsa mig.

Fick ett mail idag av en kär vän nere i landet där jag bodde innan jag flyttade till den här hålan, bortglömd av Gud. Henne saknar jag mycket så det var roligt att höra hur det var med henne och familjen. Är sugen på att åka ner till dem och hälsa på men det funkar ju inte riktigt nu. För från och med nästa vecka ska vi ju vara familjen nåldyna. Då kommer den lilla flodhästen hem. Sen kommer vi att vara allmänt punkterade hela familjen. Han har tänder som en gädda och har är inte rädd att använda dem.
Vi hade med oss Fjärtlunsen dit i går för att de skulle få träffas innan den lille kommer hem. Fjärtis var glad mot den lille och nosade och dräglade så att flodis höll på att drunkna. Flodis kröp upp i mitt knä och darrade som ett asplöv, den lille stackaren. Men det kändes ändå bra att Fjärtis verkade positiv mot den lille och att han sökte skydd hos mig. Bådar gott, båda delarna.

Leffe leker bulldozer på tankbottnen. Jag är trött. Fjärtis sover. Speciell vän är och metar. Han sa att om han fick en gädda skulle jag få rensa den. Tack sa jag. Verkligen snällt.

Nu. Laga mat. Guuuuud vad roligt. Eller inte.

Over and out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar