tisdag 5 maj 2009

Hundvalpar passar inte i bäbiskläder, så hoppas det blir en bäbis


Det här är faktiskt ingen flodhäst, det är en boxer. Nu är det inte så länge kvar tills han kommer, den underbara lilla gynnaren. Jobbigt kommer det att bli, men kul på samma gång.
Vi får väl se hur många dagar det tar innan barnen är trött på att få sina skor uppätna, sina sängar fulla med valpkiss och sina läxor uppkäkade. Fast det klart, den där sista detaljen är ju en gammal hederlig klassiker så just den kanske inte är någon nackdel.

Sitter och kolla på barnprogram med några av barnen. Alltså, är det jag, eller har det hänt något med barnprogramen sedan en annan var liten? Vi fick minsann kolla på tjeckiska skuggfilmer och Staffan Westerberg. Minns ni de tjeckiska skuggfilmerna? Vilket skit, rent ut sagt. Tur att de slipper det nu för tiden. Fast det klart, det fanns mycket bra på den tiden med, som tillexempel Från A till Ö och Fablernas värld. Men det är bara jag som minns Fnas. Det handlade om fickludd som bodde i en pojkes byxor (nu kom jag att tänka på Pojken med guldbyxorna, det var superbra) och var gjort av ståltråd och gasbinda. Helt sjukt. Men som sagt, ingen minns det utom jag, så det var kanske i min fantasi det fanns. Nej, jag vet att programet fanns, jag vet det! Jag vägrar acceptera att det skulle vara min sjuka hjärna som hittat på det.
Mina kids gillar Svamp Bob Fyrkant. Det gör jag med. Det är härligt urspejsat på ett lagom knäppt sätt.

I natt ska jag till den kungliga huvudstaden och jobba. Det betyder att man har pistol i vänster byxficka, tårgas i höger byxficka, ett hagelgevär under armen, en handgranat i sidfickan och en stor kniv i handen. Nej, då så farligt är det inte. Men i bland är det lite läskigt, så helt obeväpnad vill man inte vara även om man inte bär med sig en sån arsenal. Jag önskar jag orkade lyfta in fjärtlunsen i bilen då hade jag haft världens bästa skydd. Men han är lite för tung. Jag får ta med mig flodhästen sen. Men det lär ju dröja innan han är så värst skräckinjagande. Men det klart, med det där gapet kan han ju svälja vem som helst i ett enda nafs.

Läste på kusins blogg att min andra kusin har åkt in till förlossningen. Spännnade! Här hemma håller vi alla både tummar och tår och ser fram mot att se om det blir en kill eller tjej syssling denna gången. Inte för att det spelar någon roll, huvudsaken att det blir en syssling och inte en hundvalp. Det blir så svårt att hitta några kläder som passar då.

Nu är det vila ögonen och soffläge en stund innan det är dags igen att fara till arbete och elände. Ska tvångspussas med Speciell vän också tänkte jag. Om jag lyckas slita honom från dataspelet en stund.

Over and out

5 kommentarer:

  1. Jag hålller liiiite på en kille, men de själva tror att det blir en tjej. Skit ihopa, bara bebben är frisk o sånt! :-)

    SvaraRadera
  2. Hej. Ang. din väns kommentar hos mig: Nu har UG fått för sig att en V70 vore bra! Han fattar väl att det inte går? JAg kommer krocka med varenda lyktstolpe och allt annat. Jag är van med en liten. skitliten, bil juh!

    SvaraRadera
  3. Chaffismorsa05 maj, 2009

    Lotta
    Härligt att det är klart, nu behöver man inte oroa sig för det :) Hälsa o kram när du träffar dem.

    Angie
    Jag har haft en v40 och jag älskade den bilen. Det var så precis lagom stor till mig inuti. Jag upplever ofta att bilar är för stora inuti och jag känner mig som att jag skulle behöva bilkudde :) Jag tycker att den var hellagom och bra på alla sätt och vis. Förutom just en sak... Det är en volvo. Alla vet ju att SAAB är bättre ;) Jag kan varmt rekomendera SAAB 93.

    SvaraRadera
  4. Jag minns Fnas! Har varit osäker på namnet ända tills nu när jag hittade din blogg och du minns samma namn. Misstänkte också att jag skulle kunna ha fantiserat ihop det hela men tydligen inte alltså.

    SvaraRadera
  5. Men snälla Anonym!!! Hör av dig i ett nytt inlägg!!! Googlar som en tok efter programet men hittar fan ingenting!!!

    SvaraRadera