lördag 2 maj 2009

Mycket att göra, ingen att skicka

Nyvaken.
Det kliar lite i ena ögat. Smakar sov i munnen. Ena benet gör lite ont.
Kaffe.
Ute skiner solen för fullt och jag vet att jag borde klippa gräs idag. Sen borde jag göra någonting åt poolen för snart är det badsäsong. Sen borde jag tvätta så där en fyrtiofem maskiner tvätt. Sängkläder, arbetskläder, fotbollsstrumpor. Jag borde tvätta fönster på altanen.
Tanken idag är att vi ska köra grejer från Speciell väns dyra föråd. Fast orkar man det? Men jag vet att det borde, måste göras.

I går var vi och hälsade på valpen igen. Han hade vuxit helt sjukt mycket på bara en vecka. Han och hans fyra brorsor och syster var ute och skuttade i gräset. Ropade man på honom så kom han springandes och snubblade runt bland grästuvor och maskrosor. Vi fler än ett tillfälle snubblade han på sina egna tassar och körde sin trubbiga nos rakt i backen. Då smälter man. Man smälter i hjärtat och blir varm och glad.

På kvällen var vi hos Angie och hennes familj och grillade. Speciell vän fick se sin gamla pärla som nu börjar arta sig till en finfin sak.
Tack för igår hela familjen, det var mycket trevligt :)

I kväll ska vi på rajtantajtan. Som vanligt känner vi oss sådär taggade, men jag misstänker att det blir roligt bara vi kommer iväg.

Men nu ska jag ta mig i kragen och gå ut och se om jag har nån soppa i gräsklipparn och dra ett varv över mattan.

Over and out

1 kommentar:

  1. Du/ni behöver inte tacka, det vara bara trevligt!

    SvaraRadera