torsdag 21 maj 2009

Kvinnlig lastbilschaffis drog vapen i rusningstrafiken

Sitter i soffan och laddar upp inför sista natten på jobbet för den här veckan. Natten som var rullade på(ha ha) och var faktiskt riktigt rolig om man nu får säga det om jobbet. Körde i huvudstaden och hade lite extra hämtning i morse ute på Ekerö. Vackert är det där ute men inte så lätt att ta sig därifrån i morgonrusningen. En lantis som en annan fattar ju inte hur man orkar sitta i köerna på väg till jobbet vareviga dag. Jag skulle antagligen bli galen efter en vecka. Nej, storstaden är inget för mig, men det är roligt när man inte är där hela tiden. Och det är mycket roligare att köra runt med 25 meter långtradare än med personbil, det inger ju lite mer respekt om man säger så.
Kör huvudstaden i natt också och vet att jag har massor av returer står och väntar vid tre av fem ställen, men det är ju sista natten så vem bryr sig?

I morgon kommer flodhästen hem.
Vi längtar och vi längtar. Fjärtis längtar nog inte så mycket. Troligen inte katterna heller. Apropå katterna så har den lilla skruttan inte kommit hem sedan i går, det känns inte bra. Inte bra alls. Håller tummar och tår att hon dyker upp snart.

Speciell vän låter inte så bra i luftrören och jag känner att jag inte kommer att låta så bra i mina heller om någon dag eller så. Det kliar i halsen, det sticker i luftrören och skinnet gör ont. Jag jobbar ju sista natten så det är ju läge att bli sjuk när man blir ledig. Precis som det ska. Myrphy ni vet.

Jag vet att jag borde laga mat nu. Näringsrik, vettig mat till barnen och oss. Men uppriktigt sagt så jag vill inte och jag orkar inte. Vad säger ni om det? Bra morsa man är. Ungar, pizza idag igen? Kebab någon? Hallå, vem vill ha hamburgaretallrik?
Det jag vill ha är: Stek. Potatis. Brunsås. Ärter. Morötter som kokats super geggiga i stekspadet. Det är vad jag vill ha. Vad tror ni att oddsen är att jag kommer att äta det i kväll?

Insåg i dag att jag haft mitt släpkort exakt tre år idag. Så i tre år har man knegat på som chaffis och ändå är man en gröngörling. Insåg det när jag snackade med en kille idag som kört i 44 år. Då känner man sig verkligen som en nybörjare. 44 år bakom ratten. Inte illa pissat för en trähäst. Eller vad det nu är man säger.
Apropå sådana där uttryck sa min mamma alltid
Jag undrar sa flundra om gädda är fisk
när jag var liten. Ja, vad skulle den annars vara? Inte vet jag.

Nu. Mat. Inte stek dock, tyvärr.

Over and out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar