tisdag 19 maj 2009

Träsmak

Har inte haft tid att blogga, mycket jobb just nu. Känns som att man inte gör så mycket mer än att sova, äta och jobba.
Längtade efter systeryster och hennes familj i helgen så vi våldgästade mamman och pappan hela högen i lördagskväll. Grillat, kall öl och goa syskonbarn. Mys.

I natt har jag suttit på passagerarstolen igen. Hur en natt kan vara så lång som den är när man sitter där är obegripligt. Det är fortfarande lika långt att åka, men det känns som att det är hundra gånger längre för att man inte har ett skit att göra när man inte kör. Man tycker inte att man gör så mycket när man kör men det gör man ju uppenbarligen. Dessutom så känns sätet som att sitta på en trasig pinnstol och då känns det ju inte direkt bättre.
Men det är skönt också, på sätt och vis. Ja, inte att sitta på den trasiga pinnstolen men att slippa köra hela natten.

Vad händer annars i mitt liv då? Inte mycket kan jag säga. Jag skulle behöva städa, klippa mig, banta, gräva i trädgården, måla om i några rum, tvätta fönster, köpa nya gardiner, städa bilen, lägga en plattgång. Bland annat. Men det får bli en annan dag. I dag tänker jag inte göra ett skit fram tills att det är dags att åka till jobbet igen. Jo, dricka kaffe. Det är ungefär vad jag orkar.

Jag hatar reklam. Radioreklam, tidningsreklam och tvreklam. Förbjud skiten.

Nu. Kaffe, speciell vän och Family Guy.

Over and out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar