torsdag 14 maj 2009

Jag; En mammaflickvänkompissysterdotterdotterdotter

Hur är det möjligt att det är så skönt att vara ledig?
Man borde vara ledig oftare. Fast inte få mindre pengar.
Det vore det ultimata.
I bland känns det som att man inte hinner med att vara
mamma
flickvän
kompis
syster
dotter
dotterdotter
Och sen allt annat man ska hinna med.
Jag känner det som att jag skulle vilja göra som killen i reklamen som gör en klon av sig själv och skickar till jobbet. Sen åker han och spelar golf, det skulle inte jag göra. Då skulle jag umgås med mina barn, min Speciell vän, mina föräldrar, mina vänner, min syster och hennes familj och mina far och morföräldrar.

Dåligt samvete är en dålig sak som biter en i häcken mest var dag. Men sen tänker jag att om jag gör allt det där som får mig att få dåligt samvete så slipper jag ju dåligt samvete. Men jag orkar inte. Orken tar slut just när jag ska klippa gräs, ringa en vän, laga mat, städa, tvätta bilen, åka till min syrra. Då orkar jag inte. Vaknar i bland med hur mycket energi som helst. Det splitter i kroppen av längtan att göra saker. Men sen blir det som att släppa en uppblåst ballong Det bara pyser ur mig och jag sitter här istället. Men datorn i knät och slösar bort mitt liv med att blogga, läsa bloggar, maila och sitta på facebook. Till vilken nytta?

Resten av familjen är och fiskar. Så det blir väl snorjärs eller mört till middag. Bäst att laga något fort så jag slipper det.

Over and out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar