söndag 31 maj 2009

Bakis 34:åring klippte inte till snobbig gäst på grillfest men däremot klippte hon gräset

Nu är jag tillbaka. Detta har hänt sedan sist jag skrev:
Jag har jobbat
Firat min 34:e födelsedag
Varit på grillfest hos en vän jag träffar på tok för sällan
Busat med flodhästen
Klippt gräs
Varit bakis
Träffat vänner
Gosat med barn
Nojsat med Speciell vän
Ja, det var väl ungefär det.

I kväll är det dags för jobb igen. Vill inte, vill inte, vill inte. Men som vanligt går det ju bra när man väl kommer dit, det är ångesten innan som är värre än att verkligen jobba. Jag måste handla födelsedagspresent till min dotter som fyller på tisdag, har inte ens tänkt på vad hon ska få ännu. Det snurrar i skallen när jag tänker på det. Men jag kommer nog på det när jag ser det. Så brukar det vara.
I går kväll var vi hos en av mina gamla vänner som jag inte ser så ofta. Hon hade inflyttningsfest och Speciell vän och jag tog med oss två av kidsen och flodhästen och for det. Tyvärr så var det inte helt populärt bland alla vuxna att det var två barn som följt med. Värdinnan och värden hade inget emot det och vi hade så klart frågat innan om det gick bra. Men några av de andra gästerna tyckte inte att det passade sig och då blev Speciell vän lite sur och tyckte att vi skulle åka. Och jag höll med, är inte mina barn välkomna så skiter jag i det jag med. Tråkigt dock då jag tycker mycket om min vän och hennes sambo.

Åkte en sväng på stan där innan vi for hem, det var stadsfest och folk överallt. Världens bästa sätt att få kontakt med folk är att bära med sig en boxervalp på armen. Alla slags människor kommer fram och pratar och gosar med han, allt från tuffa tonåringar till gamla pensionärer. Kul.



Nu go vänner ska jag gå ut i det underbara sommarvädret och njuta.

Over and out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar