fredag 8 maj 2009

Tjock lastbilschaffis skaffar hårig bäbis med skäggapa

Nu är jag ledig i hela tre dagar. Tre dagar känns som en hel semmester just nu. Tre dagar känns som ett helt sommarlov just nu. Tre dagar känns helt jävla underbart efter den här tunga veckan.
Har inte gjort många knop idag förutom att jag tog en runda på övervåningen med snabeldraken. Annars har det varit lugna gatan hela dagen.

Kusins som fick bäbis ringde idag. Åh, vad jag är avis på henne. Faktiskt.
Fast inte på avslag, vaknätter och bajsiga blöjor.
Men på lukten av nyfödd bäbis, på undret att få äran att bli förälder, på den nya lilla livet som kommer från en själv och personen man älskar.
Hon lät pigg och glad och allt var bra med hela familjen. Jag säger som Ettan, jag ser fram mot att få träffa henne.

I morgon ska vi åka och hälsa på den lilla flodhästen. Då är det bara två veckor kvar till vi ska hämta hem den lille gynnaren. Då blir det lite som att vi får en bäbis. Fast lite hårigare.

Speciell vän var med och backade lite i natt med lastbilen. Det gick som lysande och han skötte sig bra. Egentligen är det ju han som har lärt mig att backa med släp från början. När vi bara var ytligt bekanta och träffades på fester i bland så höll jag på att övningsköra med släp och vi talade om det vid något tillfälle. Jag sa att jag tyckte det var lurigt och han förklarade att det var så lätt så, gör bara så här... Och vid nästa tillfälle vi sågs så hade jag fått kortet. Efter det brukar han skoja(?) om att jag är skyldig han en årslön.
Glöm det, säger jag.

Jag vill göra någonting åt mig själv känner jag. Jag är för tjock, jag har inte klippt mig på ett halvår och känner mig mest blek och finnig. Det känns inget bra alls. Men den enda som kan göra någonting åt det är jag själv och jag håller på att ladda för det. Det kommer.
Men nu. Nu ska jag bara gosa med Speciell vän i soffan och njuta av att vara ledig.

Over and out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar