lördag 23 maj 2009

En ängel i en gangsters kropp



Jag behöver väl inte säga att det inte blir så mycket gjort här hemma idag? Fast jag har i allfall snabbröjt av det värsta skiten hemma och nu tillåter jag mig äntligen att vara förkyld och sjuk så in i helvete. Så nu planerar jag att vara sjuk fram till söndag eftermiddag så hinner jag pigga på mig till kvällen då jag ska jobba igen.

Speciell vän hade ställt klockan på åtta i morse för att gå ut med flodhästen. Men flodhästen hade inga som helst planer på att gå ut och kissa då. Han tittade dumt på oss, vände på sig i korgen och somnade om. Så han verkar vara en riktig sjusovare och det passar ju utmärkt i den här familjen. Klockan tio gick jag ner för att hänga upp lite tvätt och då var han på upptäcksfärd i hallen nere i källaren. Så till tio sov den lilla gangstern. Det får han gärna göra varenda dag för mig.
Fjärtlunsen är väl inte helt bekväm med konkurrensen men det funkar riktigt bra faktiskt. Han är inte dum mot han men blir väldigt sotis när vi håller på med flodhästen.

Det är roligt det här med ungar, sen om det är valpar, kattungar eller bäbisar spelar ingen roll. Man får leenden överallt av okända människor, både unga och gamla. Folk ler och många stannar och pratar och frågar. Det är som att det lockar fram något positivt i alla och det gör en glad. Det finns lite hopp för mänskligheten i allafall. Bra det för ibland undrar man ju.

Synd bara att man mår som en stor påse med oslipade skridskor. Allting hade varit lite roligare om man varit pigg som en mört istället. Oslipade grillor = inte bra. Mört = Bra. Måste försöka läsa på om mörtens liv så att jag kan leva som en sådan i morgon och se om det är något roligare än det här.

Goda vänner var här i dag med sjuårig son. Han tittade på flodhästen och sa att han tyckte att han såg ut som Tarzan och att han borde heta det. Nu undrar jag vilken tidning han har läst där Tarzan ser ut som flodhästen. Eller så behöver den pojken ny styrka på sina brillor och det snaraste. Men han måste gilla Tarzan för han ville köpa flodhästen för en miljon kronor.
Tyvärr inte till salu.

Nu ska jag fortsätta med dagens uppgifter, det vill säga;
Ligga på soffa och nysa och snora.

Over and out

2 kommentarer:

  1. Åhhh så söt liten flodhäst!

    SvaraRadera
  2. Chaffismorsa23 maj, 2009

    Ja, visst är han en liten sötnos :)

    SvaraRadera