måndag 14 mars 2011

Foten, influensan, magsjukan. Ta slut någon gång!

Blev väckt av min chef vid nio tiden som undrade om jag skulle komma ikväll. Jag behövde inte ens säga att jag inte skulle det, han hörde ändå. Jag är verkligen helt slut i absolut hela kroppen.
Jag känner mig som ett utskitet plommon.
Låg här och fnulade på om jag ska orka gå till Apoteket och köpa lite vätskeersättning så att det inte går för mig som arbetskamraten som troligen smittat mig med det här. Han hamnade på sjukhuset på grund av uttorkning och det finns väl risk att jag gör det samma. Insåg att då måste jag orka klä på mig kläder och sedan ta mig dit. Tanken känns lika jobbig som att ta mig upp för Mount Everest.
Så nu har jag kokat vatten som jag väntar ska kallna och sedan ska jag ha i salt och socker och TA-DA! så har man vätskeersättning. Misstänker att det inte kommer att smaka så gott, men det får jag leva med.
Helt sanslöst vilken otur jag haft den senaste tiden. Först friskskrev jag mig tidigare från sjukskrivningen på FK för att jag ville komma igång och jobba. Då fick jag influensa och låg med hög feber och snuva. Hej på dig karensdag. Sedan jobbade jag en vecka och tyckte faktiskt att det var riktigt roligt att vara tillbaka, men säg den lycka som varar. Magsjuka och hejsan igen karensdag.
Och så får man ännu en månad med skitdålig lön.

Åt nyss en rostmacka. Känns som att jag om en liten, liten stund kommer att få lida för det.

Over and out


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar