söndag 6 mars 2011

Mums, vilka smaskiga skalbaggar

Pustar här i kökssoffan efter en lång promenad med två av barnen och Snajdarn.
-Åh, det är ju sju miljoner mil kvar innan vi är hemma
klagade Trean. Jag sa att jag var rätt övertygad om att det var en överdrift.
Väl hemma åt vi en god lunch bestående av pasta med massor av räkor. Alltså för att vara så små och fula så smakar de underbart, märkligt när man tänker på det för det är ju inget annat än vattenlevande skalbaggar.
Nåja, skalbaggar eller inte, goda är dem.

Läste i den här bloggen Jag är... att hon skulle duscha sin jycke idag och då kom jag att tänka på att det faktiskt är vår nu och att Snajdarn nog behöver en dusch. Jag duschar han inte på vintern för jag inbillar mig att det förstör det lilla skydd han har mot kylan, men nu är ju kylan borta och jag tänker att det kunde vara skönt för han att få bli ren. Kruxet är väl bara att han inte tycker att det är så skönt att bli duschad förutom på sommaren när det är jättevarmt. Då njuter han av att man häller vatten på han eller ännu bättre, när han får bita i vattenstrålen från slangen, då skiter han fullständigt i om han blir blöt från öron till svans. Men att duscha, inne i kabinen är ingen hit. Han brukar protestera först men ger snart upp och sätter sig och suckar och ser så där oerhört eländig ut som bara en hund kan.
Så det är antingen duscha jycken eller så ska jag spackla klart min list i taket här i köket.
Får fundera lite på det där. Men så länge jag sitter här och drygar blir ju inget av det gjort, hej svejs.

Over and out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar