torsdag 10 mars 2011

"Nu lurar vi barn"

Glassbilen. Hur fan kan man komma på idén att köra runt med glassbilar på vintern? Speciellt när det är som idag, regn och kallt och rent allmänt "integlassväder".
Satt här vid datorn och kollade vad som hänt under dagen och hörde plötsligt den välbekanta glassbilstrudilutten utanför. Satt blickstilla i fyra hundradels sekunder. Slängde mig upp ur soffan, vräkte mig upp för trappen, medan jag vrålade till barnen:
-GLASSBILEN! Skynda er, GLASSBILEN!
-Vi hör, vi hör! Vi är på väg!
vrålar Tvåan och Trean och är redan halvvägs ute genom dörren.
Nu, en stor strut senare, fryser jag som en kattunge och känner det dåliga samvetet gnaga lite på bilringarna.
Men gott var det.

Over and out

4 kommentarer:

  1. haha hos oss kommer den liksom runt 21 tiden..okej på sommaren,men vem faaan springer ut nio på kvällen,på vintern,och köper glass?? Även i spyfria tider hade jag inte ens kommit på tanken!;=)Även om jag hade kunnat unna mig en glass nu,när jag avverkat 3 kilo på toa! ;=) Hur går det att jobba förresten???=)

    SvaraRadera
  2. Man är ju inte jättesugen på glass i det här vädret men det där vidriga tutet får mig liksom att känna att jag MÅSTE köpa glass, NU! Och man kan ju misstänka att det är just det som är meningen... Lättlurad är jag, men det var förjäkla gott :)
    Det går fint att jobba, det märks att det var länge sedan för det är riktigt kul, faktiskt :)
    Hur går det med magsjukan, bättre?

    SvaraRadera
  3. Var evigheter sen jag köpte glass av glassbilen, haha amen jag kna ju nästan se er framför mig när ni rusade ut för att köpa glass :)
    Kram

    SvaraRadera
  4. så sant,det är nog något magiskt ;=) Jorå,så länge jag inte äter funkar det..magen alltså..men jag funkar dåligt när jag inte äter..taskig kombo liksom=(

    SvaraRadera