onsdag 9 mars 2011

Min (som) sprillans nya perkolator.

Läste toppentipset att man kan göra rent sin perkolator med maskindiskmedel på den här bloggen: Nathalie´s photolicious Så jag testade, hällde den full med vatten, en tablett maskindiskmedel i själva filterhållaren och satte på den som att jag skulle brygga mig en kanna (fast det hade nog inte varit varken nyttigt eller gott att dricka det "kaffe" som blev). Jag måste säga det att jag blev oerhört positivt överraskad när jag sedan hällde ut vattnet och upptäckte att min bryggare var som ny inuti. Som ny! Och inte en enda tuss med svinto gick det åt, inga russinfingrar för att man joxat med svinto i timmar, faktiskt inget som helst jobb alls.
Som ny, mina vänner, som ny.
Tack som fan, Nathalie!

Over and out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar