tisdag 22 mars 2011

Hunden osar katt. Eller hur var det?

Grillpremiären kom tidigt i år. Inte för att jag har grillat men i alla fall.
Nåja, den som lever får se vad det blir av det hela. Själva köttbiten är på, det har jag fattat. Problemet är väl att kolen har legat ute ett tag och blivit lite sur, men man vet ju aldrig, jag kanske kan få fart på den.

Annars har det varit en bra dag, tycker jag. Tog en långpromenad med Snajdarn i det, inte så, vackra vädret. Av någon anledning så bestämde han tydligen sig för att gå som en lydig hund i kopplet idag. Han kanske lekte att han var en Golden retriver eller något. Som någon boxer uppförde han sig i alla fall inte. Tur det för gator och torg ligger ju under ett mer eller mindre tjockt täcke av is. Så summan av promenaden var när jag kom hem, alla ben hela men väldigt skitig hund.

Pappan och jag tog en tur till lasarettet och hälsade på min gamla farmor som ligger där efter en klotning ner från sängen. I morgon hoppas vi att det blir bestämt att hon ska få slippa åka hem till sin lägenhet och istället få komma till ett sjukhem. Jag suckar tungt och längtar tillbaka till tiden innan ålderdomshemmen var ett minne blott.  När jag tänker på att politiker suttit och bestämt att det är bättre för våra åldringar att sitta själva och uggla i egna lägenheter än att få bo tillsammans med andra gamla på ett hem blir jag så arg så kroppen kokar. Apropå koka så är ett kok stryk det som politikerna skulle behöva. Fy!

I morgon ska vi på kalas till min systerson som ska fylla hela sju år. Tycker det är fantastisk vad tiden går, han var nyss ett knytte i min famn och ny är han rena rama stora killen. Ser fram mot det och hoppas att mosters lilla yrväder har tid att dela ut en kram i alla fall. Om inte annat får jag väl ta en, i farten.

Tvåan tog en promenad med Snajdarn nu på kvällskvisten. Hunden var lerig till armbågarna så nu är han nyduschad och luktar så där fantastiskt gott som bara våta hundar kan. Urk. Men det osar inte katt i alla fall, som det gör i källaren. Kräket råkade bli instängd i skrotrummet där allt som familjen inte använder för tillfället bor och jag kan ju inte klandra henne att hon blev bajsnödig efter ett antal timmar. Problemet nu är bara att hitta den lilla högen. Jag får väl ta näsan till hjälp och nosa mig fram. Jag tror jag går på bajsjakt direkt. Ses.

Over and out

2 kommentarer:

  1. Snajdarn kanske hörde dig i lörd. när du berättade hur han kan vara när du tar honom på promenader. ;) & idag ville han visa att hans matte hade lärt honom lite. ;)
    Håller tummarna för din farmor att hon får komma till sjukhemmet så hon kommer få en bra omvårdnad. Kram!

    SvaraRadera