lördag 19 juni 2010

Baksmälla på slottet

Inget vidare väder i Storstaden dagen innan prinsessbröllopet. Ingen vidare trafik för att vara en fredagmorgon heller. Men det klart, de flesta var väl bakis efter brakfesten på Drottningholm igår. Fest i dagarna tre hörde jag att det skulle vara, ikväll ska de på det igen.
Jobbigt om de är jättebakis på själva bröllopet så mitt råd till både Vickan och Danne är att ta det lugnt med skumpan.




Åkte Kermit till jobbet och som synes på bilden så kör vi med kassettdäck i den. Det är kul för då kan man lyssna på sina gamla blandband från åttio och nittiotalet. Madonna, Pet Shop Boys och Eurythmics blandat med Mauro Scoccos Sara och Ebba Grön. Jag njuter och sjunger så rutorna skallrar.
Extra kul är det när det blivit med lite mellansnack från Tracks, Svensktoppen och Rakt över disk. Åh, ljuva notalgi.




När jag kom hem satt kidsen och väntade på sin skjuts till södern där de ska tillbringa en vecka eller så hos mitt ex. (nej, inte deras orginalpappa. Den har vi inte sett röken av)
De roade sig med att spöka ut Flodhästen.
Bikervovven, det är min hund det.



Nu ska jag tvinga Speciell vän att antingen göra mat eller köpa mat till mig för han har inte gjort mat en enda dag på hela veckan så det är hans tur.

Over and out

2 kommentarer:

  1. Hej min goa vän! Dina ord värmde i hjärtat nu när jag läste din kommentar! :)
    Självklart får du låna boken av mig. :) Tyckte att du kanske behövde läsa den innan du hinner läsa 4 böcker innan. ;)
    Ja jag hade det kul nu i kväll, kom hem för en stund sen. Nu får det dröja innan jag går ut igen känner jag.

    Vet att jag har sagt detta förut, men det tåls höra el. läsas flera gånger. Du är en så fin tjej & vän! Love you! Är glad att vi är vänner! :)

    SvaraRadera
  2. Chaffismorsa22 juni, 2010

    Jag började med boken i går kväll och läste ut den i morse :)
    Mamman ville låna den hon med :)
    Bra var det!

    Du vet att jag tycker det samma om dig min vän!
    Love u 2 :)
    Kram, kram

    SvaraRadera