onsdag 30 juni 2010

Gedigen gästlista på poolparty

Nu har halva min första semsetervecka gått och det dåliga vädret hälsar på. Nåja, man ska inte tappa modet när man hoppar över ån efter vatten, som det hederliga gamla ordspråket lyder. Lite mulet och några regndroppar har ingen dött av. Synd bara att hela landet har sol utom just vi. (Nej, nej inte bli bitter nu)

I går var det poolparty här på trädäcket. Jädrar vilket drag det var!
Gästlisan var gedigen och bestod av Trean, min kära vän och hennes lille son som faktiskt premiärbadade utomhus. En annan god vän tittade förbi också, men inte för att bada bara för en kopp te och en smörgås. Ettan, Tvåan och Tvåans kompis kom och var med de också.
Jag lortade över till mamman och pappan för att hämta en liten pool till den lille kotten, inte så lätt att simma i storpoolen när man bara är en liten skrutt. Det hela slutade med att vi var fyra personer i den lilla poolen och två i den stora. Det lära ha sett lite halvkul ut när två vuxna, en åttaåring och en bäbis tryckt ner sig i en liten, liten pool mitt på trädäcket som inte är större än att vi nästan fick sitta i knät på varandra för att få rum.
Två barn i den stora poolen gjorde dessutom kontrasten ännu större.
Det var i allfall varmare i den lilla poolen.

På kvällen for kidsen och jag till min syster och hennes familj och blev bjudna på grillade hamburgare med pommes. Dessutom skulle vi hämta upp Ettans kompis som kom med tåget och ska stanna några dagar eller en vecka eller vad det nu kan bli. Det är gott med den ungen, han har varit med så länge att det inte känns som att ha någon gäst här, det är som en av ungarna bara. Det är en fin grabb det där.

Ettan håller på att bli stor, rösten far lite upp och ner och jag kan inte låta bli att fnissa lite för mig själv. Men det känns lite overkligt att han snart kommer att ha en annan röst och inte den gamla vanliga som han haft jämt.
Varför växer de så fort? Jag hinner ju inte med!
Pratade om det där med Systeryster igår, fler människor borde tänka på det där när de har barnvakt i tid och otid, de växer upp och försvinner fortare än man hinner blinka. Så föräldrar där ute;
Passa på att vara med era barn, rätt var det är så har de flyttat hemifrån och har egna familjer. Då sitter ni där ensamma och ångrar att ni inte tillbringade mer tid med dem.

Jag har ingen som helst aning om vad den här dagen har i sitt sköte, det får man se. Och vad spelar det för roll, det är ju semester.

Over and out

2 kommentarer:

  1. Nänä, inte va bitter, kan upplysa dig om att här är det inte heller fint väder;)
    Varmt men ingen sol...
    Så deft passaqr mig o min städdag bra haha, låter toppen med ett poolparty du=)
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Chaffismorsa30 juni, 2010

    Det bidde städdag här med. Städat inne, städat bilen och sen slängde jag efter med att klippa gräset. Bra att man fått nåt gjort :)

    SvaraRadera