fredag 4 juni 2010

Laktosmonstret jagar mig i drömmarna

I natt var det lugnt på jobbet, inga korvar och inga takbanditer. Skönt.
Fast sova kunde jag inte idag, det blev tre timmar sen var jag pigg som en nyfångad mört. Om sanningen ska fram så var jag inte speciellt pigg, kunde nog liknas med en nyfångad mört på det viset att jag låg på sida i sängen och flämtade och sprattlade så där som nyfångad fisk gör.
Men jag överlever nog en natt till och i morgon runt elva snåret så är det helg.

Helg innebär även denna vecka städning, matlagning och massor av fikabakande för det är kalas även denna vecka. Tvåan har ju fyllt, inte mindre än tolv år i veckan.
Den här helgen ska jag också komma ihåg att min kära vän, sedan tjugo år tillbaka, inte äter mjölk för tillfället så att hon slipper sitta bredvid och titta på en kväll till när vi andra moffar i oss. Nu är det inte så att hon har varit utan mjölk i tjugo år, så senil är inte ens jag att jag skulle missa det då, men jag vill inte gärna missa det en gång till. Klantigt nog förra helgen och det förföljer mig och det är nog därför jag inte kan sova.
Det är laktosmonstret som väcker mig genom att hacka i mig dåligt samvete för att jag glömde bort min bästa vän.
*mummel, mutter*

Hoppas på att kidsen ska kunna bada i helgen, borde funka för poolen är klar och det ska bli fint väder. Själv ska jag nog inte vältra mig i ännu, det får vänta tills det blir så varmt att jag inte står ut längre, då blir jag tvungen.
Innan dess, nepp.

På söndag ska jag gadda mig igen. Lite nervös är jag allt.

Over and out

3 kommentarer:

  1. Hm tror inte att Laktosmonstret gör så du inte kan sova, tror det va min lilla bravad händelse då dne kvällen. Vinmarinerad kladdkaka. Får baka en ny till dig så du kan bjuda på en utan vin.
    Skämdes bra mycket för det drabbade inte bara en... hoppas du & Speciell Vän inte tog det illa upp.
    Ge tvåan en Kram från mig!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Chaffismorsa04 juni, 2010

    Ha ha skit i kladdkakan (eller, ja inte boskstavligt då blir det värre ändå! ;)
    Det är sånt som händer och kladdkakor kostar nästan inga ören att baka heller.
    Det krävs fan så mycket mer än en vinmarinerad kladdkaka för att få oss att ta illa upp :)
    KRAM

    SvaraRadera
  3. är så nyfiken på din kommande tatuering!

    SvaraRadera