tisdag 15 juni 2010

Död igen. Och igen. Och igen.

Sitter i Kermitbilen på väg till jobbet.
Framför mig kör en liten, blå Ford.
Både Forden och jag kör om en tradare och vägen blir enkelfilig.
Plötsligt ser jag att Forden kränger till lite och jag undrar lite i mitt stilla sinne.
Då! En grävling flyger ut bakom forden och studstar en gång i asfalten.
Jag girar lite höger, lite vänster samtidigt som grävlingen glider fram på asfalten.
Blam!
Grävligen blir överkörd av Kermitbilen.
Ser i bakspegeln att tradaren kör över grävlingen.
Får spagettiben och blir lite omtumlad.
Skrattar sedan hejdlöst resten av vägen till jobbet.
Det var ju i och för sig synd om grävlingen.
Fast det som var mest komiskt av allt var att den redan var stendöd redan när Forden körde över den.
De säger att grävlingar är sega att ta död på men den där grävligen är i allafall dödare än en sill.
Det är ett som är säkert.

Over and out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar