torsdag 17 juni 2010

Breee-breee-breee-breee

Hörde ett underligt ljud i morse och tvingade mig själv att vakna.
Breee-breee-breee-breee
Vad fan är det som låter? Det är inte min mobil, det är inte hundarna, det är inte barnen, vad fan är det?
Insåg att det var vår klockradio som var inställd på Breee-breee-breee-breee ljudet.
Insåg att det inte var jag som skulle upp och puttade på Speciell vän och mumlade:
-Gå upp.
När jag tänker efter mumlade jag nog inte utan ner kvedskrek det för att han inte skulle snooza femtioelva gånger utan faktiskt gå upp och låta mig avnjuta min sovmorgon i fred. (Okej, jag har ju rent teoretiskt sovmorgon varje dag eftersom jag jobbar natt, men det är skillnad när man är ledig och vill sova länge för att man vill)
Somnade om och vaknade några timmar senare av:
Gny-gny-gny
Ok, det där ljudet känner jag igen,
Hund
Gå upp med andar ord.

Solen sken!
Härligt, härligt tänkte jag. Bada, sola, lata i hängmattan med en bok eller ett korsord.
Tittar ut och inser att:
gräset är i behov av en frissering
poolen är i behov av en dammsugning
ser även att:
korsordet är löst och boken utläst
Dessutom har hängmatteställningen havererat.
Klipper gräs, rensar ogräs, hjälper mamman och pappan, städar hela huset och tvättar istället.
Så mycket för den vilodagen.
Jag får försöka i morgon istället.
Det regnar nog då.

Over and out

4 kommentarer:

  1. Allt bra med dej? :D

    SvaraRadera
  2. Pool???
    Har ni pool??
    Herregud vilket åkeri kör du åt som gör att du har råd med hus med pool;)
    Hoppas du får sola lite idag istället!!
    Kraaaaam

    SvaraRadera
  3. klart som fan att det regnar imorgon,det var ju sol idag!;)Här har vi just tömt det gröna poolhelvetet..bara fylla på nytt och vänta på att temperaturen stiger över 15 grader innan semestern..

    SvaraRadera
  4. Felicia
    Jo, tack det är bra, själv då?

    Truckergirl
    Nja, det där med hus och pool behöver ju inte innebära att det är stort, varken huset eller poolen :)

    Small things in life
    Ja, lite varmare än 15 vill man ju allt ha. Annars badar man inte så gärna :)

    SvaraRadera