tisdag 22 juni 2010

Jag hade i allfall en snygg bikini på mig

Speciell vän gick upp och åkte till jobbet. Jag vaknade i två hundradelssekunder, sedan somnade jag om till klockan åtta. Hundarna sov gott i sin korg och gjorde inte en ansatts till att vilja gå upp när jag masade mig upp på toaletten så jag låg kvar och sträckläste en hel bok. Tack för lånet Linduz
Sedan kände jag en underlig känsla i kroppen, det liksom spratt till och jag fick plötsligt lust att göra någonting.
Studsade upp och slängde visslande in en maskin tvätt, upp och slukade en snabb frukost, hoppade i min nya vackra turkosa bikini. Sedan for jag ut och mekade ihop dammsugaren till poolen och påbörjade operation pooluppfräschning.
När jag ska dammsuga poolen själv måste man ha minst tre, gärna fyra meter långa armar. Nu har jag varken det ena eller det andra så det var ett evigt mekande och stökande innan jag ens kommit igång med själva dammsugandet.
Ungefär fyra timmars dammsugande och någon timmes håvandes in allsjöns olika insekter som låg på ytan, döda som sillar var poolen åter badklar och fin.
Jag insåg medan jag höll på med detta tidsödande fritidsintresse att anledningen till att poolen såg ut som den gjorde var den enda busken på hela tomten, en syren. Syrener är både vackra och luktar gott men nära en pool ska de inte vara. Att såga ner den, i princip, enda växtligheten man har på tomten verkar ju inte bara idiotiskt utan även dumt så det slog jag bort snabbt som ögat.
Sedan kom jag på att mamman berättade för mig här om dagen att de överblommade blommorna ska klippas bort för då kommer det att bli ännu fler blommor nästa år.
Ja, bra idé!
(Speciellt när man tänker på att jag kommer att få dammsuga ännu mer nästa år)
Sagt och gjort. Efter att ha letat i en timme efter en sekatör insåg att jag inte äger någon(onödigt när man inte har några buskar)och tog en avbitartång istället.
En timme och sönderivna, inte bara armar, även bröst, rygg och händer senare var blommorna borta.
Ta-da!
Klev ett steg tillbaka och såg då att det växte en jädra massa ogräs runt trappan ner från däcket och runt poolstegen. Hm, så kan vi inte ha det tänkte jag och ägnade en avsevärd tid åt att snygga till där. Hittade en hög med platta stenar under däcket som jag insåg skulle göra sig bra som mosaik under trappan.
Lyfte på en av de största och hittade en välidgt stor polare där.
Spindelmamman var som en femkrona i kroppen och hade väldigt långa och håriga ben. Att det var en mamma kunde jag konstatera när jag lyfte på nästa sten och såg den enerma äggkokongen hon hade gömt där.
Givetvis dödade jag inte varken mamman eller äggen, de har ju rätt att leva de med.
(Nu ljög jag).

Ja, det där var en hel text om i princip ingenting.
Men så kan det vara med bloggar, ibland händer inget intressant.
Annars hade jag bara kunnat skriva:

Läste en bok,
Dammsög och håvade poolen
Klippte en syren
Rendade ogräs
Hittade en spindel

Over and out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar