fredag 11 juni 2010

Voi vittu, skrattfest eller är man bara trött?

Gled runt i lastbilen, blir omkörd av en svart bil.
Kollar regnummer och inser att den har KKK.
Skrattar hejdlöst i en halvtimme när jag inser det oerhört dråpliga i detta.

Inte sovit på ett dygn, gått i affärer med tre kids, full med mat och glass.
Solen gassar. Trött.
Trean säger;
-Mamma, glassen rinner!
Två barn och jag säger;
-Ja, men ät där det rinner då
Trean tjatar på om att det inte går och att det;
-RINNER!!!
-Ja, men släng ut skiten då!
Fräser jag, trött, mätt och varm
-Ja, men det kommer ju bilar
säger Trean och kastar ut glassen mitt framför en bil
"Floff"
Exakt så låter det och jag skrattar så mycket att mascaran fastnar på fotknölarna och vägbanan försvinner i ett dis.
Det är nära att jag kör av vägen.

Tio minuter senare när jag äntligen lugnat ner mig så säger jag glatt till barnen:
-Ska vi stanna och köpa halstabletter till dig, Tvåan?
Varpå Ettan utbrister:
-Va? Ska vi stanna och köpa en Alkis till Tvåan?
Ser visionen av att det sitter en argsint A-lagare på en egen parkbänk i Tvåans rum och skriker:
-Voi vittou, perkele!
och flaxar med en folkölsburk.
Skrattar hejdlöst i ytterligare en kvart.

Nu sitter jag här med min nya bästis huvudvärk.
Har haft den med mig på jobbet hela veckan och önskar inget annat än att den drar dit pepparn växer.

Nåja, nu ska jag göra klart allt inför skolavslutningen i morgon.
Måste sjunga upp mig så att jag kan ta i för kung och fosterland under
"Den blomstertid nu kommer"
För utan den blir det ju inget sommarlov.

Over and out

2 kommentarer:

  1. å fy fan..var det eran glass jag fick på rutan!!! ;=) Gud så roligt,jag hade dött om jag varit med!!! Ska oxå sjunga upp mig..om jag nu kommer in i kyrkan..annars sjunger jag väl ute..kram=)

    SvaraRadera
  2. Ha ha jag skulle ha asgarvat om jag va med er med. Härliga ungar du har. :)

    SvaraRadera