onsdag 2 juni 2010

Banditfalukorv hissar sig ned genom taket, stjäl kabanoss

Jag har inte tid med det här för jag ska sova men jag måste bara berätta vad som hände i natt.
Förra veckan så kom det in en inbrottstjuv medans jag lossade på ett lossningsställe. Det var såklart det där stället, ni vet, som jag alltid rallylossar för det är så läskigt där.
Jodå, ner genom taket kom han medan jag, glad i hågen, lossade i godan ro. Ro blev det slut på när larmet gick och jag i ögonvrån såg eländet i taket.
Nåja, jag var snabbare ut därifrån än man hinner säga "Babompta" och polisen var där snabbare än man hinner säga "kolikok".
Takbanditen blev fångad sedan, tror jag, men jag fick lov att åka därifrån efter att jag lämnat uppgifter om vad jag sett och hört.
Många poliser var det. Med hundar och pistoler och allt.
Spännande värre.

Nåja, i natt sedan då. Kommer till första lossning och där står bevakningsfirmans bil och jeppen däri kommer travandes och säger att jag inte får gå in för rörelsedeckarlarmet har gått där inne.
Blir trött och tänker att jag absolut måste söka nytt jobb innan jag blir skjuten eller något.
Efter en halvtimme kommer jeppen tillbaka och berättar att det var en falukorv som utlöst larmet.
Japp, ni hörde rätt,
En falukorv.
Den hade tydligen ramlat ut ur en överfull kyl och hamnat på golvet.
Själv misstänker jag att den hissade sig ned genom taket med linor och försökte att akta sig för laserlarmet för att den skulle sno sig en läcker kabanoss.
Mission impossible falukorven liksom.
Så tänker jag.

Over and out

1 kommentar:

  1. Usch det där lät ju inget vidare som hände förra veckan, tur det inte hände dig nått mitt i allt tumult...
    Men allvarligt, en FALUKORV????
    Jag skrattar så jag dör här, snacka om snopet hahaha...
    Åka på larm o så är det en falukorv som gjort inbrott *asg*
    Va rädd om dig stumpan!
    Kram

    SvaraRadera