söndag 27 juni 2010

Det är svårt att det är lätt

Nervös, pirrig och irriterad var jag igår. Ville verkligen inte åka ner till festen, kände mig bara fel och bortkommen.
Hur gör man när man är nykter?
Vad säger man?
Vilka är det man känner egentligen, när man inte har alkohol i kroppen.
Men när vi väl kom ner så var det ju hur trevligt som helst och man ville inte alls åka hem.
Tänk att det ska vara så svårt att fatta att det inte är svårt att vara nykter.
Trög.

Skulle gissa på att nittionio procent av alla jag pratade med igår som jag sa till att jag slutat dricka tror att jag är exakt hur gravid som helst. Såg till och med att flera av dem sneglade lite diskret, trodde de, på min mage för att kolla om den såg ut att innehålla några knattar.
Ha, ha låt dem vänta nio månader och inse att det inte kommer någon bäbis.

Nu blir det till att dra till en av storstäderna i närheten och hämta ett par kids på tågstationen och se hur långa de har blivit på en vecka och två dagar.
Frid!

Over and out

1 kommentar:

  1. OJ va jag tycker att du är duktig(fel ord men det finns inge bättre :-)
    Modig är du med.
    Nu kan det bara vara lättare nästa gång ju.
    Och man kan ha kul på andra sätt än med den där förb...de alkoholen.

    SvaraRadera