onsdag 30 juni 2010

Kulinarisk resa med Mc Gyver

Tvåan lagade snabbmakaroner och Mamma Scans köttbullar.
Vilken oerhörd resa i gastronomins underbara landskap.
Men jag tackar och tar emot när jag själv slipper laga till mat.

Gräset fick en snaggning här ute. Gräskipparjäveln ville inte gå så bra som jag hade hoppats och jag fick meka dit diverse rosa små bitar av en gammal plasthink för att den skulle behaga gå någolunda skapligt. Så i värsta Mc Gyver anda eller om det kanske var mer åt Farbror Frej hållet så fixade och trixade jag så att den i allfall gick med lite varv och inte lät som den skulle dö hela tiden.
Nåja, gräset blev kapat i allafall och det var ju själva huvudsyftet.

Men kattjävel, spy inte på bänken!
*mummel, mutter*
(Går och torkar upp skiten)

Tog tag i det där med att städa och tvätta bilen också. Det kom faktiskt fram en bil under allt det där dammet. Trodde man ju aldrig. Tyvärr var det enda som kom fram en risig Volvo som håller på att tappa all lack och inte en Camaro.

När jag sedan ställde mig i duschen så slutade min nacke att fungera. Eller ja, inte helt men den vill inte riktigt vara med känner jag. Det sa: Knak! och sen vill den inte riktigt.
Men så länge huvudet sitter kvar så antar jag att det är ok.

Over and out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar