torsdag 24 juni 2010

Idag är hjärtat lätt, idag är hjärtat tungt

I dag är hjärtat lätt
I dag är hjärtat tungt

Han skrev på pappren
Han skrev verkligen på

Lättnad över att veta att han inte kan ställa till det för oss
Sorg över en förlorad far till två underbara barn

Lika lycklig som jag är i mitt hjärta för att vi är "fria"(-re)
Lika olycklig är jag över två barn som växer upp med sveket

Lättnad
Sorg

Men mest av allt är jag lyckig


Samtal mellan Ettan och mig idag på telefon (då de är hos sin extrabonuspappa)
-Han skrev på...
-Skrev han på?.......tystnad.........han är konstig.
-Ja.
-Har du skickat pappren om namnbytet?
-Nej, vill du jag ska göra det?
-Ja! Kan du göra det NU?
-Jag ska göra det så fort jag kan.
-BRA!

Samtal mellan Tvåan och mig idag på telefon
-Han skrev på.
-Han är dum i huvet.
-Så nu är det klart.
-Bra! Vad har du gjort idag mamma?

Just nu önskar jag jättemycket att de var hemma så att jag kunde hålla om dem och krama dem hela kvällen. Först tänkte jag att jag skulle vänta tills de kom hem med att berätta men jag vet hur mycket de har tänkt på det här och längtat.
Så nu är det klart och jag har officiellt ensam vårdnad.
Ensam vårdnadshavare om två av de tre bästa barnen i hela värden!
(Om den tredje delar jag gärna vårdnad med hans far då han är en fin pappa som tar lika mycket ansvar som jag.)

Over and out

4 kommentarer:

  1. Ja vad säger man. Ska man skratta eller gråta??
    Men var glad att du får förmånen att se de ljuva liven varje dag.
    För när man inte får det så gör det ont.Tro mig.

    Fast jag är glad för eran skull.Ibland måste man gå vidare för att orka.

    SvaraRadera
  2. Skickar en stor KRAM till dig, Speciell vän, ettan, tvåan & trean! :)
    Vet inte vad jag ska säga mer, men jag hoppas att ni får det bra nu. & kunna släppa detta snart.

    SvaraRadera
  3. Ensam vårdnads havare kanske men du får allt dela dom med mig ochså ;) älskar er <3

    SvaraRadera
  4. Chaffismorsa25 juni, 2010

    Annica:
    Jag både skattar och gråter, det är det enda sättet att orka med skiten.
    Jag orkade inte heller se allt det roliga i livet förut ett tag. Det resulterade i långa sjukskrivningar och utmattningsdepression, så jag förstår en hel del hur du känner dig. Jag är dock "frisk" sedan några år tillbaka och mår för det mesta hyffsat även om vissa dagar känns som ett mörker. Skillnaden nu är att jag orkar ta kontroll sådana dagar och orkar gå vidare utan att bryta ihop längre en än dag eller så.

    Linduz:
    Det hoppas jag med, vännen!

    SV
    Ha, ha oki då :)det kan jag väl gå med på!
    <3

    SvaraRadera