onsdag 18 mars 2009

...

Läser tidningen idag.
Jag vill skriva någonting om Arboga morden, vill skriva om tokjeppen Fritzls.
Men jag kan inte. Det blir inga bokstäver på skärmen. Fingrarna fastnar på tangentbordet.
Det är bara för mycket.
Jag hittar inga ord som passar, kan inte sätta ihop meningar som beskriver vad jag känner inombords när jag läser om det här. Det går inte.

Dagen har annars varit som en enda lång och seg bit kola som man tuggat på för länge. Eller en sådan där köttgrytebit som liksom inte går att svälja för man har övertuggat den och den växer och växer i munnen.
Slutade vid lunchtid idag och sov inget när vi kom hem (ja, Speciell vän har varit med i natt) så vi har dvalat oss igenom hela dagen. Nu känner jag att jag börjar komma tillbaka lite till livet igen, men det är väl för att rent tidsmässigt har ju jag dag nu.

Jag har inget intressant, roligt eller spännande att skriva idag. Det kan ju bero på att skallen känns som att den innehåller havregrynsgröt. Det känns som att någon har bytt ut min hjärna mot havregrynsgröt och jag försöker använda den till att tänka. Det går sådär. Kan meddela att Speciell vän inte direkt är snabbtänka Aron idag han heller. Men vad fan, det kan ju vara skönt att ha en dag som bara flyter förbi utan att man reflekterar någon vidare över den. Dagen bara är.
Så jag tror att jag fortsätter med att bara vara och låta havregrynen göra det bästa de kan av resten av kvällen.

Over and out

1 kommentar:

  1. Avsky och frustration är två ord jag kommer att tänka på när man läser om de två du nämner här.

    SvaraRadera