torsdag 26 mars 2009

Rondell, för fan

Har hållit uppe lite med bloggen, som ni märkt. Jag har helt enkelt inte haft ork att uppdatera den och faktiskt inte lust heller. Det har varit slut på orden men nu känner jag att det kliar lite i skrivfingrarna igen. Det har inte direkt hänt nåt heller för den delen, mest jobba och sova. I natt jobbar jag sista natten innan jag går av för den här veckan. Ska bli skönt. Ja, inte att jobba utan att gå av.

I morse sov jag en timme i bilen och drömde konstiga drömmar om bankrånare som kom och smög runt bilen. Tror att det var någon som tutade utanför och på något sätt fick jag ihop det till att det var polisen som jagade två maskerade bankrånare. De smög sig runt mitt ekipage och ville in genom dörren. Tur att man alltid låser in sig när man ligger där och slafar. Tyvärr var det 700 minusgrader (nejdå, jag är inte mycket för det där med överdrifter) i hytten i morse så jag sov inte så där toppen direkt. Ska ha med mig ett par raggarsockor i natt och se om det hjälper.

Speciell vän är iväg och fikar med en kompis som bor i närheten. Kidsen har gått till mormor för de ska sova där. Trean är hos pappa. Det innebär att det bara är Lunsen, Leffe, Sigge, Råttjägarn, klantkatten och jag hemma. Det är ju nästan som att vara ensam. I alla fall så nära man kan komma i det här huset.

I går morse fick jag fingret, och vad det såg ut som genom vindrutan, en skapig utskällning av en herre i äldre medelåldern. Skulle köra in i en cirkulationsplats (man vill ju kalla det rondell men har lärt mig att själva rondellen är det runda i mitten inte det man kör i, det kallas cirkulationsplats) och körde sakta för det är latt att bilar försvinner bakom backspeglarna. Ser exakt när jag kommer fram till cirkulationsplatsen att det kommer en bil och jag stannar precis innan jag ska köra in. Gubben i bilen tvärnitar i cirkulationsplatsen (jamen, vad drygt det är! Rondellen!) och pekar finger och jag ser ju på munnen att han skäller som en tax som fått syn på en unge. Käften går som en psitrong och han är, för att inte överdriva för en gång skull, asförbannad. Min fråga är; Tror de att man missar dem med flit? Eller blev han rädd och trodde att jag skulle köra över han och det var därför han blev arg? Vem vet.
By the way, jag pekade tillbaka.

I helgen ska vi åka och träffa en liten tjej som Speciell vän saknar mycket. Det ska blir kul att få träffa den här lilla tjejen som man hört en del om. Gör mig gott i hjärtat att se att Speciell vän ser fram mot det så mycket.
På kvällen ska vi ut och roa oss och det ska också bli kul, det var ett tag sen sist.

Om några veckor ska jag för första gången ha ett ljusparty hemma hos mig. Det ska bli jävligt intressant att se vilka som tänker dyka upp. Jag vet ju hur många milijarders plast, underkläder, porslin, ljus, smink partyn jag varit på. Det känns som att jag har lite att ta igen. Men vi får väl se hur det blir med det.

Nu är det dags att softa lite innan jobbet.

Over and out

2 kommentarer: