måndag 30 mars 2009

Ka-ka-ka på er. Snart är det påsk, för vissa väntar Blåkulla

Greve Speciell vän och jag sitter i soffan som två hösäckar och väntar på bättre tider. Eller nej, det går ju inte, det är ju redan bra tider. I allafall för oss.
Fast det klart, jag skulle kunna tänka mig lite fetare lönecheckar men vad fan, man kan ju inte få allt här i livet.

En annan sak jag skulle kunna ta är ett liv någon annanstan än i byhåla. Men det får man leva med, i allfall de närmaste 11 åren innan kidsen flyger ut. Och med tanke på hur tiderna är så lär de väl bo hemma tills de fyller 45 eller så.
Känner mig lite trött på folk just nu och det är ju märkligt eftersom vi är de två största hemmagrisarna på den här sidan Närke. Lär dröja innan det blir ut att röja igen. Känner inget som helst behov av att gå ut och partaja. Jag tror hela tiden att jag vill det men varje gång vill jag i allafall bara gå hem och gosa istället. Så det kanske är smartare att spara pengarna och stanna hemma redan från första början. Läste på en blogg om att någon skaffat ett gäng med kackliga höns. Känns som att man känner igen det där med kackel, men kanske inte just från höns.
Det är just sånt som gör mig trött.

Snart dags att dra till det fantastiska stället jobbet. Jag längtar redan, åh, vad roligt det ska bli. Jag kan knappt bärga mig. Speciell vän säger att han också ser fram mot det för han måste följa med i natt, annars kommer jag att somna. Han ska sockerbomba sig och sitta som en Duracell kanin i hytten säger han. Jag säger att han är som en kanin mest för jämnan.

Apropå djur så har klantkatten just blivit könsmogen. Det är inget i huset, eller i hela kvarteret för den delen, som kan ha missat det. Hon låter värre än en vinkelslip. Jag säger kastrera. Speciell vän säger nej. Vi får väl se hur länge han orkar hålla fast vi det i det här oljudet. Fast jag misstänker att han har öronproppar i smyg för han hör aldrig vad jag säger heller. I allafall inte om meningen innehåller ord som damsuga eller diska.

Det har hänt någonting med mig.
Jag känner mig hel. Avslappnad. Lycklig. Tillfreds. Nöjd. Fullkommlig.

Over and out

4 kommentarer:

  1. Greve Von Speciell Vän30 mars, 2009

    you can call me mister duracell :P länge leve peltors ASG :)) ÄLSKAR P o K

    SvaraRadera
  2. Fin fint med kacklande höns, bättre att lyssna på dom än annat kackel.... :-)

    over and out

    SvaraRadera
  3. Höns finns det gott om i alla små byhålor tyvärr. *suck*

    Vet du förresten hur många gånger jag fick frågan om graviditet i lördagskväll? Bara för att jag varit nykter i stort sett sedan nyår. Att jag mår bättre av att vara nykter räknas tydligen inte som anledning att vara nykter. skumt =)

    SvaraRadera
  4. Greven:
    Älskar dig ditt döva kaninelände :)

    Anonym:
    Kackel är bra. Om det kommer från hönor alltså...

    Angie:
    Ha ha, ja vad ska man säga? Man kan ju bara inte vara nykter för att man vill det. Det vore ju omöjligt! :)

    SvaraRadera