söndag 8 mars 2009

Död inuti

Det sliter och drar
Det hugger och river

Vad är det för fel på mig?
Hur blev jag så här?

Vad var det jag gjorde?
Hur hemskt kan det vara?

Vad gjorde jag?
Minns inte, vet inte

Orkar inte tänka
Orkar inte känna

Men vad har jag för val?
Sluta tänka, sluta känna
bli som jag var
Död inuti

Utan att känna
flyta fram
bara flyta, inte känna

Vill inte
Orkar inte
Kan inte
Vet inte

Jag är så trött
Trött på mig
Önskar jag kunde vara någon annan
Bara ett ögonblick
Ett ögonblick

Ni
Ni som håller mig samman
Som håller mitt huvud ovan ytan
Håller min hand
Vad gjorde jag?
Utan er

Död, jag vore död inuti

Men ni finns och visar
att jag inte kan ge upp igen
och släppa och dö
För jag orkar inte vara likgiltig mer
Orkar inte vara kall

Men det är ju så jobbigt att inte
vara död och svart
Det gör ju så jävla ont!

3 kommentarer:

  1. Vad e re som händer för att du ska skriva sånt??

    SvaraRadera
  2. Finns här för dig nu o för all framtid. P o K

    SvaraRadera
  3. Usch... låter inte så bra det där.

    SvaraRadera