torsdag 5 mars 2009

Nej, paddor är inte familj

I dag har vi varit och städat Speciell väns lägenehet. Inte för att vi brukar vara där så värst ofta utan för att en vän till honom ska låna den en månad. Då är det ju bra om det är lite trevligt så där.
Nu är det trevligt och det var nästan så att jag kunde ha tänkt mig att stanna där i natt. Men risken finns ju att kidsen skulle ringa och undra var vi var om vi sov över där.

På fredag kommer trean hem. Underbara, härliga trean. Då är man hel, fullkomlig igen.

Har tänkt mycket på det där med familj idag.
Vad är en familj och vad är det som gör att man är en del av en familj. Hur stor är en familj? Är det de närmaste i den direkta familjen eller hör föräldrar och syskon till familjen fast man inte bor hemma längre? Är kusiner familj? När blir en pojkvän en del av en familj? Blir barnens pojk och flickvänner en del av familjen? Blir mina barn del av deras familj? Är djuren en del av familjen?
Hur är det att inte ha en familj?

Jag är lycklig över att ha en familj. Min familj består av ettan, tvåan, trean och Speciell vän. Vi är en familj.
Men mina familj består också av en underbar far, en go mamma, en älskad syster, en bra svåger och två underbara små vildbattingar. De är också min familj.
Fjärtlusen, råttjägaren och den lilla lurviga saken som tror att hon är hund hör till min familj. Det lilla gula monstret med fast hon har flyttat hemifrån.
Men paddorna vet i fan om de hör till familjen. Nej, det gör de inte. De bara är.

I morgon ska Speciell vän och jag på bio. När vi sa det till barnen sa ettan;
-Ja, det är bra, ni behöver litet tid för en själva.
Underbara unge.

Leffe försöker dränka Sigge. Jag får försöka medla lite mellan dem och se om jag kan få dem att hålla sams.

Over and out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar