fredag 20 mars 2009

Sam E, min Speciella vän

Satt och grubblade på varför alla människor fyller år i mars. Sen kom jag på det. Det är nio månader efter midsommar.

Jobbade natten till i dag och har hållt igång hela dagen, utan att sova. Det känns i både kropp och själ. Jag är trött, fast det sjuka är att det är sådan här skön trötthet. Jag är fnittig och glad fast jag är trött och slö i hjärnan. Garvar brallorna av mig åt ingenting och det är ju en trevlig känsla i och för sig, men det blir lite jobbigt i längden att vara så fjamsig.

I morgon åker trean till sin pappa. Då blir det tomt här hemma, då saknas det en bit igen i min TP-tårta. Men positivt tänkande; det har snart gått två veckor igen och han står här i hallen med innebandyklubba, väskor och vantar och allt vad det är som släpas i mellan. Men det är alltid lika jobbigt och jag längtar inte tills i morgon på det sättet.

Längtar inte tills i morgon för den delen att jag ska jobba i morgon heller. Däremot längtar jag lite tills i morgon för då får jag lov att baka en tårta till Speciell vän som har sin födelsedag i morgon. Såg i dag att han har gråa strån i skägget och jag misstänker att han kommer att se ut som Sam Eliot i morgon bitti. Men det är okej, han låter ju redan lite som han så det kan ju passa om han är lite lik han med.
Skit samma, snygg är han, lik Sam eller inte.

I helgen blir det lugna gatan (oj, vad förvånade ni blev nu, vi som är sådana parydjur) som vanligt. Jobbar ju i morgon kväll och slutar åtta på måndag morgon så det blir väl soffläge hela lördagen.

Pratade med the boss i går och han har knåpat ihop ett schema till mig, men det var inte helt spikat ännu. Finns några viljor till som ska ha ett finger i spelet innan det är klart. Men det känns ändå skönt att snart ha ett fast schema och veta när man ska köra och inte få reda på det några dagar eller en vecka innan.
Men det känns för jävla skönt att ha heltid och tillsvidare anställning igen, speciellt så här i nedåtspiralen som pågår just nu med jobb och så.

Nu ska jag rejsa till affären och köpa frukost till mina änglar. Jag tror att de kan behöva det inför sina skoldagar i morgon. Hur skulle det se ut om de fick äta torra ormar till frukost?

Over and out

2 kommentarer:

  1. ALLA fyller verkligen år i Mars. Eller September. Så ser det ut hos oss.
    Hälsa och gratta F!

    SvaraRadera
  2. Han tackar o bockar :)

    SvaraRadera