onsdag 4 mars 2009

Pungen i gylfen

Natten som var flöt på som ett rivjärn på sandpapper. Det var snökaos i Stockholm. Gjorde nog av med mer sand än vad som ligger på den lokala stranden här i byn. Men visst, inget gick sönder och jag lossade allt som skulle lossas. Jag hade nog inte hunnit det om inte min trogne vapendragare Speciell vän varit med mig i natt. I bland är det verkligt praktiskt att vara kär och att ha någon som är lika kär (eller kanske bara dum?) i en själv så att han åker med mig natt efter natt. Jag hoppas och tror att han vet vad jag känner. Han bevisar ju för mig varenda gång han sitter i hytten vad jag betyder för han (eller så har han någon pervers läggning och går i gång på att åka tradare).

Körde fast rätt skapligt vid ett lossningställe och det gick åt en hel sandlåda för att komma dit jag ville. Men jag hade endå en bra natt om man jämför med min kära kollega som först låste in nycklarna så att The boss fick åka in mitt i natten med reservnycklarna och sen fick punka på drivhjulen på ena sidan med fullastad bil. (För er som vet vad det innebär så hajar ni ju hur kul det är, för er andra så är det ungefär som att fastna med pungen i gylfen)

I dag har det inte blivit mycket gjort. Sov på soffan, duschade, lagade mat, åt mat, fikade med goda vänner. Nu gör Speciell vän sköldpaddsvård. Han sitter med paddorna och putsar deras skal med skokräm. Jag hörde att han mummlade till Leffe att han ville gifta sig. Ska jag bli svartsjuk nu? (Jo, Leffe är en tjej, tror ni att Speciell vän är pervers?)
Nej då så illa är det inte, men de simmar i badkaret just nu och han bygger om lite i deras tank. Tanken är god. (Ja, jag vet, jag har kass humor)

Jag är verkligt trött på detta väder just nu. I går morse så tänkte jag att det var skönt att vägarna var torra och det började bli vår. Sen vaknar man i går kväll och inser att man är lurad. Snö, snö och åter snö. Ska man sen köra i huvudstaden så vet man att det är kaos. Där blir det av någon annledning kaos för minsta lilla mm med snö. Det är som att hela stan stannar för att det kommer fem cm vitt. Järmför med norrland där det blir problems först vid en meter eller så.
Märkligt. Men det klart, jämför trafiken där med trafiken i norrland så säger ju det en del...

Nu är det klart. Förrådet ska bort. Lika bra säger jag.

I morgon är jag ledig. Fan vad det är gott med rödvin.

Over and out

3 kommentarer:

  1. ;)tror att han har en pervers läggning o går igång på tradare haha, nej han älskar ju dig o det är så härligt att du är så kär!
    PoK

    SvaraRadera
  2. klart han är pervers ASG :)) men dumfan älskar ju dig ochså ;) P o K

    SvaraRadera
  3. Ja, härligt är det :)
    Hoppas du vet att jag finns här fast jag är kass på att höra av mig just nu.
    PoK

    Speciell vän
    Pervers? Skulle du? ;)
    Älskar dig med. Fast hårt alltså.

    SvaraRadera