måndag 2 mars 2009

Jaga boll. Hitta pinne.

Det var inte direkt fylla och fight i går fast det var lördag. Det blev ostbågar och film (som vi som vanligt inte såg, men den var ju på i allafall. Nu är det ju upp till er att gissa varför... Ja, det är rätt, somnade som vanligt) istället. Vi gjorde i allafall ett tappert försök att umgås lite för vi tog lunsen med oss på prommis och hälsade på hos den lokala hojklubben. En öl var blev det, sen skulle de vidare iväg på fest så vi fick vackert gå hem istället. Väl hemma hade tvåan kompis på besök som skulle sova över men hon kände sig hängig och hennes förälder var inte kapabel att köra bil så vi fick ta en promenad till för att lämna av henne hemma.
Nåja, det dog vi ju inte av men vi fick amputera lite kroppsdelar för köldskadorna var inte att leka med. Men man klarar sig ju nästan lika bra utan fingrar.

Ettan och tvåan har försökt att besöka sin far idag. Första gången de var där och ringde på så öppna ingen. Andra gången sa han att de inte kunde komma in för han skulle sova.
Vad säger man?
Han har inte träffat dem på ett halvår, vi bor en km ifrån varandra. Han hade tydligen ringt till ettan härom veckan, inte till tvåan. Ettan fick en kram idag,
inte tvåan.
Vad är det för fel på karln?
Jag orkar inte ens kommentera det.
Jo. Lite.
Jävla idiot.

Var och grillade korv i skogen idag för att fjärtlunsen skulle få springa lite utan koppel. Han sprang för glatta livet. Jaga boll. Hitta en pinne. Lukta här, lukta där. Hoppa i snön. Jaga barn. Gräva, gräva, gräva. Skutta hit, hoppa dit. Klättra. Nu ligger han som en klubbad säl i tvåans säng och snarkar.
Kidsen och vi är också lite dävna så det är bara att vila på. Jag kommer få en jobbig natt på jobbet känner jag på mig så det är lika bra att njuta av lugnet medans det varar.

Speciell vän.
Du och jag.
Ja, VI.
Jag älskar dig.
Gör vad du vill med det dyra förådet. Jag vet vad jag vill.

Over and out

5 kommentarer:

  1. Tack för att ni kom ner idag! Och tack för den fina fåglen eller nej jag menade ju för blommorna :)
    PoK

    SvaraRadera
  2. Klart vi gjorde det! Det var kul att se vad fint ni fått det. Speciell vän provade spikmatta och säger att det sticker fortfarande :)
    Vassego för fåggeln :D
    Puss o Kramen

    SvaraRadera
  3. Visst har de fått det fint! Vilket härligt ställe! Vilken oas!!

    Och du, lite läskigt med det förrådet du nämnde. Tänkte på det idag. "Undrar just om speciell vän är i sitt förråd något eller...?". Fråga mig inte varför jag klurar på sånt, jag kan inte ens förklara det själv =)
    Min kära och jag hade vår första ensam stund 10 veckor innan jag stod utan "förråd" och hade pulat in allt hos honom!

    SvaraRadera
  4. Mogen han är!! NOT!
    En del är konstiga.
    Hur kan man neka barnen att komma in för att man ska SOVA????
    Jösses.

    SvaraRadera
  5. Angie
    Inte så mycket aktivitet i förådet, nej. Det är rätt öde där :)

    Lotta
    Ja, vad säger man? Idiot!

    SvaraRadera