lördag 28 februari 2009

Åh, nej! Det är giraffastrof!

Jag känner mig som ett utskitet plommon. Eller en hög med halvruttna äppelskrutt. Eller en påse med oslipade, begagnade skridskor(lite rostiga så där) Eller som en påse med hundskit.
Jag är trött helt enkelt. Trött in i märg och ben. Känns som havregrynsgröt i huvudet, tvättsvamp i benen och axlarna är som fiolsträngar. Så om jag kunde lira fiol kunde jag dra av en Chopin medans jag åt mig mätt på gröt och tvättade mig under armarna. Fast nu är jag ju ingen hejare på fiol.

Föresten, tack för fikat Linduz och hoppas du hade trevligt i går kväll :)
Kram

Torsdagsnatten på jobbet var ingen rolig natt. Det var segt att lasta, tungt att lossa och halt att backa. Den här natten var bättre, förutom att jag gjorde det lite jobbigare än det behövt vara. Men den enda som led av det var jag själv så det var ju ingen katastrof. (Varför heter det kat(t)astrof? Det kunde väl lika bra heta hundastrof? Eller getastrof? Giraffastrof?) Nu är jag ledig en natt och sen är det en natt som kommer att bli tung på jobbet. Men det är bara att bita ihop.

Leffe och Sigge fortsätter att göra det de är bäst på; simma runt, ligga på stenen och äta sallad. De är inte jätteduktiga på att ligga på stenen, fast jag misstänker att de gör det när ingen är hemma. Luringar.
Det gula monstret som har flyttat till mina föräldrar kom på visit igår. Det resulterade i att ettan fick rivsår på halsen och i huvudet. Bussig katt. Fast det känns som att det inte var personligt, i allfall inte till ettan, det var nog mer fjärtlunsen som inte var så poppis hos den gula. Ja, ja det slutade väl i allafall efter lite gråt och alsolsprit.(Ja, ettan grät och fick alsolsprit inte den gula eller fjärtlunsen)

Speciell vän var som vanligt ute på sitt vanliga fredagsnöje; kuska lastbil med mig. Tänk att han bara orkar! Jag hajar det inte. Eller jo, det gör jag visst det, men det gör mig likförbaskat lika glad var gång.

Nu ska jag hoppa i duschen. Eller det ska jag ju inte. Varför skulle man vilja hoppa i duschen för? Det verkar ju idiotiskt på riktigt. Nej, jag tror jag nöjer mig med att gå och ställa mig i duschen.

Over and out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar