söndag 25 januari 2009

Dieselmannen hälsade på

Vaknade med dieselsmak i munnen. Ja, riktigt, jag drack rödtjut igår. Det är ju märkligt att någonting som är så gott kvällen innan kan smaka så illa dagen efter. Men det var inte värre än att en tandborste kunde bota det och då är det ju synd att kalla det baksmälla.

I morgon ska jag jobba dag och dessutom ska jag börja tidigt. Alltså, allvarligt hur ska det gå till? Jag har inte gått upp tidigt på över ett halvår. Känns som att jag troligen kommer att antingen försova mig eller vara allmänt halvdöd (varför skriver man inte halvlevande? Man brukar ju säga att man ska se glaset som halvfullt i stället för halvtomt och halvlevande känns ju egentigen positivare än halvdöd. Fast det är det ju inte. Det är ju samma sak, precis som halvfull/halvtom. Halvfull kan man ju annars vara på fredagar och lördagar, men då klingar det ju plötsligt minder positivt).

Veckan som kommer blir ingen latmansvecka. Nu är det ju dags att börja köra heltid igen och då gäller det att komma in i de gängorna igen. Med de gängorna menar jag:
Sova. Äta. Jobba. Sova. Äta. Jobba.
Och så vidare och så vidare i all oändlighet och sen dör man. Ja, så känns det ju ibland. Men jag ska inte vara negativ, det händer ju att man hinner städa och tvätta emellanåt också.

Ledig en dag den kommande veckan och då är det lite annat mindre roligt inplanerat. Jag hoppas på att bli uppmuntrad av goda vänner hela veckan.(Har funderat på att skaffa en hejarklack som kan följa med mig från morgon till kväll hela veckan och muntra upp mig med ramsor och glada tillrop. Men jag kunde inte bestämma mig för vilken färg de ska ha på sina dräkter så jag skippar det)

Over and out

4 kommentarer:

  1. Vinrött kan vara snyggt på dräkten tänker jag...

    SvaraRadera
  2. Vinrött?? Ska det va så ska de vara chockrosa :) jag vill vara med! Du vet att det bara är att ringa så kommer jag i den outfit du vill ;) för support. Följer med på onsdag om du vill. PoK

    SvaraRadera
  3. Jag tror på vinrött och rosa (diplomat :))!
    Har sällskap på onsdag ;) Men tackar som frågar.
    Puss

    SvaraRadera
  4. Jag vill bara tala om att på Onsdag - då ska jag sola och bada. *hehehehehehe*

    SvaraRadera