fredag 2 januari 2009

VM i soffrodel

Ja, så blev det ett nytt år igen då. Var på mycket trevlig fest med många goá människor, kan det bli bättre? I dag har det ju däremot inte varit något direkt drag under galoscherna. Somnade på soffan när vi kom hem i natt (läs i morse) och jag har inte direkt kommit därifrån ännu... Det är ju så att man skäms! Men å andra sidan så gör det ju inte så mycket, kidsen är ju inte hemma så det är ju ingen som blivit lidande. Pv har ju legat i den andra soffan hela dagen så det har nog inte gått någon nöd på honom heller. Men det pinsammaste av allt är att vi inte orkade göra mat, nej ok, det kan man ju leva med att man inte orkar. Men vi orkade inte ens ta oss till en pizzeria utan vi (nu blir mina öron röda när jag skriver det här) ringde och beställde hemkörning. Det är ju bara allt för patetiskt.



Chefen ringde idag och undrade om jag kan köra i morgon och på lördag. Så nu vet jag ju i allafall vad jag ska göra i helgen :) Ska köra dag, hade varit skönare att köra natt nu när man ändå har vänt på dygnet, men jag ska nog orka gå upp, börjar ju inte förän klockan 11:00. Ska faktiskt bli lite skönt att jobba, nu har jag ju varit ledig i nästan två veckor. Jag kanske har glömt hur man gör när man backar :)



Jag tänkte igår att jag skulle skriva lite om 2008, liksom för att ta farväl av det året och hedra det lite. Men fan vet, det var ju ändå ett rätt ruttet år, det finns ju ändå inga ord för en del av skiten som hände under det året. Som Engla, Max och Saga. Allt man försöker att skriva om det blir ändå så fjuttigt när man skriver det i ord så jag hoppar över att skriva något om 2008. Vi säger så här;
Ja, tack å ajö då (skit-år)
Men det klart, det finns ju säkert massor av människor som gillade det året. Alla som fick barn, gifte sig, vann trettioelva mille på lotto, gjorde roliga resor, ja, ni fattar.
Föresten så var jag ju ute och reste lite och det var ju trevligt, så det hände ju allt lite roligt i mitt liv med. Men överlag så sög det.

Nehej, det blir inte roligare än så här idag.

Over and out

4 kommentarer:

  1. Är det okej om jag länkar till dig via min blogg eller vill du inte det?
    Har du adressen til Assos blogg...?

    SvaraRadera
  2. Länka på du. Jag har ju insett att det inte är någon idé att försöka vara "hemligaArne" :)
    Jag har inte adress till Assoblogg, visste inte ens att hon bloggar. (Viskar; eller så kan hon ha sagt det o jag har glömt det pga av öl.)

    SvaraRadera
  3. hm nu har jag luskat ut vem du är genom alla inlägg haha. Nä jag snoka runt på facebook innan. Ja du känner mig redan & ja du får läsa min blogg med om du vill. Hoppas det är ok att jag snokat, du skriver så bra så jag tror jag ska fortsätta "snoka" hihi
    Den där fikan, måste vi snart ta tycker jag. Kram från lilla gumman...

    SvaraRadera
  4. Aha! En som lyckats snoka upp vem jag är! :) Så nu är det min tur att snoka reda på vem du är, eller? :D
    Men just nu orkar jag inte, för nu ska jag sova. Läs dagens blogg så hajjar du varför jag är trött. Kul att du tycker att bloggen är bra, så fortsätt "snoka" ;)
    Kram själv

    SvaraRadera